آرشیو چهارشنبه ۳ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۵۱۶۱
فرهنگ
۹

جام جم اکران فیلم های خارجی در ایران را بررسی می کند

فرصتی برای تقویت سینمای آلترناتیو

عکس های زیارت مشهد مقدس حالا پای ثابت عکس های آلبوم خانوادگی است. عکس هایی که سابقه ای نزدیک به یک قرن دارد. اولین کسانی که شروع به عکاسی در اطراف حرم از زائران کردند، عکاسان فوری بودند. آنها عکاسخانه نداشتند و به صورت سیار در اطراف حرم امام رضا(ع) فعالیت می کردند، دوربین های آنها جعبه ای یا فوری بود! مشتریان را به پشت بام خانه های اطراف حرم، جایی که نمای خوبی داشته باشد می بردند و از مردم طوری که حرم در منظره پشت سر آنها قرار می گرفت، عکس می گرفتند، اما حمل دوربین سنگین و ابزار کار و لنزهای نامناسب مشتری و عکاس را راضی نمی کرد و از این رو مونتاژ عکس مورد استقبال قرار گرفت. عکس حرم و زائران را به صورت هلال محو چاپ می کردند و بعد از آن بود که مونتاژ عکاسی با پرده های نقاشی شده باب شد، چیزی که تبدیل شد به یک نوستالژیک پر رنگ و حک شد در خاطره جمعی ایرانیان.

برخی از خدمات سایت، از جمله مشاهده متن مطالب سال‌های گذشته روزنامه‌های عضو، تنها به مشترکان سایت ارایه می‌شود.
شما می‌توانید به یکی از روش‌های زیر مشترک شوید:
اشتراک شخصی
در سایت عضو شوید و هزینه اشتراک یک‌ساله سایت به مبلغ 1,390,000ريال را پرداخت کنید.
همزمان با برقراری دوره اشتراک بسته دانلود 70 مطلب از مجلات عضو و دسترسی نامحدود به مطالب روزنامه‌ها نیز برای شما فعال خواهد شد!
پرداخت از طریق درگاه بانکی معتبر با هریک از کارت‌های بانکی ایرانی انجام خواهد شد.
پرداخت با کارت‌های اعتباری بین‌المللی از طریق PayPal نیز برای کاربران خارج از کشور امکان‌پذیر است.
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی همه کاربران به متن مطالب خریداری نمایند!
توجه!
  • دسترسی به متن مقالات این پایگاه در قالب ارایه خدمات کتابخانه دیجیتال و با دریافت حق عضویت صورت می‌گیرد و مگیران بهایی برای هر مقاله تعیین نکرده و وجهی بابت آن دریافت نمی‌کند.
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.