آرشیو چهارشنبه ۳ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۵۱۶۱
جامعه
۱۸

ذخیره دارویی کشور به 2 سال افزایش می یابد

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: ذخایر دارویی کشور را از شش تا هشت ماه به یک تا دو سال افزایش می دهیم تا در شرایطی مانند تحریم دچار مشکل نشویم.

به گزارش ایرنا، غلامرضا اصغری در مراسم رونمایی از سه داروی جدید، با برشمردن شرکت تولیدکننده این داروها به عنوان الگوی موفق صنعت داروسازی کشور افزود: صنعت داروسازی کشور در کنار پیشرفت هایی که داشته است، تعاملات بین المللی خوبی دارد که می تواند الگوی صنایع دیگر باشد. رئیس سازمان غذا و دارو ادامه داد: صنعت داروسازی نگاه درستی به نیازهای کشور دارد و این موضوع مهم در پیشرفت این صنعت بسیار اثرگذار بوده است.

اصغری همچنین به مطالبات2400میلیارد تومانی صنعت دارو اشاره کرد و گفت: مقرر شده است 5/3 میلیارد دلار ارز به بخش دارویی کشور اختصاص یابد.

رئیس سازمان غذا و دارو عنوان کرد: برخی شرکت ها به شکل سنتی همان داروهای 30 سال پیش را تولید می کنند و در تولیدات خود خلاقیت، نوآوری و استفاده از علوم پیشرفته را ندارند.

اصغری تاکید کرد: نظام دارویی وزارت بهداشت از مجموعه هایی که به استفاده از علوم پیشرفته داروسازی اهتمام ورزند، حمایت می کند.

وی اظهار کرد: در حوزه دارو باید برای روزهای سخت تری که در پیش روست، آماده شویم و اگر به نیازهای صنعت دارو توجه لازم شود، فعالان این حوزه راه حل مناسب برای این شرایط می یابند.