آرشیو شنبه ۶ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۶۸۳۷
فن آوری
۱۷
خبر

تعرفه ارتباطات مخابراتی و اینترنتی حجاج کاهش یافت

اپراتورهای داخلی تلفن همراه برای حفظ مشترکان خود در ایام حج و ترغیب حجاج برای استفاده از سیمکارت های وطنی به جای اپراتورهای کشور میزبان، تعرفه های ارتباطی خود را کاهش دادند.

به گزارش ایرنا، اپراتور اول اعلام کرده تعرفه مکالمه 20 درصد و تعرفه پیامک و اینترنت همراه 80 درصد کاهش یافته است. در این طرح که در ادامه طرح های تخفیفی رومینگ بین الملل اپراتور اول ارائه شده، مکالمات دریافتی، داخلی و با ایران و همچنین اینترنت همراه و پیامک های ارسالی شامل تخفیف شده است. با این کار، تعرفه مکالمات داخلی به ازای هر دقیقه 599 تومان، مکالمه با ایران 779 تومان، مکالمه دریافتی 599 تومان، تعرفه ارسال پیامک 199 تومان و دریافت پیامک در کشور عربستان همچون گذشته رایگان است و تعرفه هر مگابایت اینترنت همراه نیز با 80 درصد تخفیف، از هزار تومان به ازای هر مگابایت، به 189 تومان رسیده است.

اپراتور دوم ارتباطی کشور نیز اعلام کرد امسال برای افرادی که قصد دارند به حج مشرف شوند، روزانه 10 مگابایت اینترنت رایگان روزانه و در کنار آن بسته های 150 تا یک گیگابایتی نیز به صورت ویژه ارائه شده و تعرفه برقراری تماس های صوتی و ارسال پیامک برای مشترکان ایرانسلی کاهش پیدا کرده است. تعرفه مشترکان این اپراتور برای برقراری تماس به ازای مکالمات داخلی و دریافت تماس از ایران 599 تومان، تماس با ایران 699 تومان و ارسال پیامک 199 تومان خواهد بود و دریافت پیامک رایگان است. همچنین تعرفه آزاد استفاده از اینترنت همراه 199 تومان به ازای هر مگابایت در نظر گرفته شده است.

اپراتور سوم نیز اعلام کرد: با دقیقه ای 899 تومان برای تماس با ایران، دقیقه ای 599 تومان برای تماس دریافتی و هر مگابایت اینترنت 199 تومان، حج امسال همراه حاجیان ایرانی است. هزینه تماس خروجی با ایران دقیقه ای 899 تومان، تماس دریافتی دقیقه ای 599 تومان و هر مگابایت اینترنت 199 تومان محاسبه خواهد شد و هزینه تماس صوتی رومینگ بین الملل، شامل تماس خروجی در داخل کشور عربستان، تماس با ایران و دریافت تماس، براساس ثانیه و هزینه سرویس اینترنت رومینگ بین الملل براساس کیلوبایت خواهد بود.