آرشیو یکشنبه ۷ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۶۸۳۸
اقتصادی
۵

بازار

تغییر قیمت سیمان بدون هماهنگی سازمان حمایت غیرقانونی است

معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان تاکید کرد، هرگونه تغییر قیمت سیمان و محصولات «سیمان بر»، بدون هماهنگی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان غیرقانونی است و با آن برخورد می شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت صنعت، «شهرام میرآخورلو» افزود: براساس ابلاغیه ریاست جمهوری، دستگاه متولی بررسی و کارشناسی قیمت، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان است و دبیرخانه کارگروه کنترل بازار در نهایت پس از بررسی نظرات کارشناسی، نسبت به تایید تغییرات قیمت اعمال خواهد کرد. وی ادامه داد: درخواست تغییرات قیمت سیمان و محصولات «سیمان بر» از جمله صنایع بتونی و صنایع تولید تیرچه بلوک هنوز در سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و دبیرخانه کارگروه کنترل بازار مطرح نشده است.

کاهش قیمت مرغ در بازار

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی با بیان اینکه قیمت مرغ نسبت به هفته گذشته اندکی کاهش یافته است، قیمت این کالا در مراکز خرده فروشی را 9750 تومان اعلام کرد. مهدی یوسف خانی از کاهش حدود 100 تومانی نرخ مرغ در بازار نسبت به هفته گذشته خبر داد و گفت: نرخ این کالا در مراکز خرده فروشی به 9750 تومان رسیده است. وی اضافه کرد: قیمت مرغ گرم در عمده فروشی درب کشتارگاه 8800 تومان، توزیع درب واحدهای صنفی 8950 تومان و مراکز خرده فروشی 9750 تومان است. همچنین خرده فروشی مرغ شمال 9200 تومان و قیمت عمده مرغ کشتار شمال در میدان بهمن 8300 تومان است. همکاران ما باید توجه کنند قیمت های اعلامی فوق نرخ استعلامی بوده و آنها می توانند با توجه به فاکتور خرید رسمی و با احتساب 10 درصد سود اقدام به فروش کنند.

ورود دلار به کانال 4400تومان

بانک مرکزی نرخ 39 ارز را برای روز گذشته را اعلام کرد که طی آن نرخ 23 ارز از جمله دلار نسبت به روز پنجشنبه افزایش و قیمت 14واحد پولی دیگر مانند یورو و پوند کاهش یافت؛ نرخ 2 ارز نیز ثابت ماند. به گزارش مهر، براساس اعلام بانک مرکزی نرخ هر دلار امریکا برای شنبه ششم مردادماه با 80 ریال افزایش نسبت به آخرین روز کاری هفته گذشته 44 هزار و 30 ریال قیمت خورد. همچنین نرخ هر پوند انگلیس با 322 ریال کاهش نسبت به روز پنجشنبه 57 هزار و 692 ریال و هر یورو نیز با 215 ریال افت در مدت زمان مشابه 51 هزار و 347 ریال ارزش گذاری شد.