آرشیو دوشنبه ۸ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۵۱۶۵
جامعه
۱۸

کمبود جدی هنرآموز و استادکار

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش به کمبود هنرآموز و استادکار در هنرستان ها اشاره کرد و گفت: به 16 هزار هنرآموز و 25 هزار استادکار نیاز داریم.

به گزارش ایسنا، علی زرافشان به اجرای برنامه مشترکی با سازمان فنی و حرفه ای تحت عنوان «ایران مهارت» از سال گذشته اشاره کرد و افزود: این طرح در هشت استان برای 73 هزار و 694 دانش آموز اجرا شد.

وی عنوان کرد: با توجه به تجربه سال گذشته دستورالعمل مشترکی تهیه و به استان ها ابلاغ کردیم و در سال تحصیلی جدید، حداقل 10 درصد دانش آموزان تحت پوشش این طرح قرار می گیرند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از اعلام نتایج آزمون ورودی مدارس سمپاد و نمونه دولتی پایه دهم امروز(هشتم مرداد) خبر داد و گفت: 63 هزار و 598 نفر برای مدارس نمونه دولتی پذیرفته شدند که 26درصد کل شرکت کنندگان را دربر می گیرد.

زرافشان به مصوبه اخیر شورای پذیرش دانشجو در دانشگاه ها اشاره کرد و افزود: براساس مصوبه سال 92 سه روش پذیرش پیش بینی شده که روش اول صرفا بر مبنای سابقه تحصیلی است.

روش دوم بر مبنای سابقه تحصیلی و آزمون دروس عمومی و روش سوم بر مبنای سابقه تحصیلی و دروس عمومی و تخصصی است.

وی عنوان کرد: باید 85 درصد ظرفیت دانشگاه ها از طریق روش اول تامین شود که تحقق یافته است و 85درصد با اعمال صددرصدی سابقه تحصیلی به دانشگاه راه می یابند.

برای دو روش دیگر تاثیر سابقه تحصیلی 25 درصد بود.

برای سال آینده قرار شد سهم سابقه برای نظام جدید و قدیم 30 درصد باشد که برای نظام جدید صرفا دروس پایه دوازدهم و برای نظام قدیم 25 درصد دروس پایه سوم و 5 درصد دروس پیش دانشگاهی لحاظ می شود.