آرشیو سه‌شنبه ۹ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۵۱۶۶
اقتصاد
۳

واردات واگن دست دوم در سال حمایت از تولید ملی

مجید کیان پور، عضو کمیسیون عمران مجلس از واردات واگن های دست دوم خبر داد. این نماینده مجلس در گفت وگو با خانه ملت، با اشاره به فعالیت بیش از 17 شرکت واگن سازی در داخل کشور، گفت: با وجود شرکت های واگن سازی شاهد واردات واگن به کشور هستیم که این ناشی از ضعف عملکرد دستگاه های مسئول است.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی، با بیان این که سازمان ملی استاندارد باید نسبت به تردد واگن های فرسوده در شبکه ریلی ورود کند، افزود: واردات واگن های دست دوم علاوه بر فرسودگی از تجهیزات روز دنیا نیز بی بهره هستند.کیان پور با تاکید بر این که دولت باید مانع تردد واگن های فرسوده با هدف افزایش ایمنی مسافران شود، تصریح کرد: سازمان استاندارد، وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی و گمرک باید مانع واردات واگن های دست دوم شوند، زیرا اگر نیازی به واردات است باید واگن های پیشرفته همسو با علم روز وارد شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان این که در حال حاضر نوسازی واگن های دست دوم خارجی در شرکت های واگن سازی در حال انجام است، گفت: شاید این اقدام به لحاظ اقتصادی به صرفه تر باشد، اما از نظر ایمنی مشکلات عدیده ای را برای ناوگان ایجاد خواهد کرد. وی با تاکید بر این که دولت باید نسبت به ممانعت از تردد واگن های بیش از 25 سال در شبکه ریلی اقدام کند، افزود: منابع مورد نیاز برای نوسازی ناوگان ریلی در بودجه سال 97 و همچنین برنامه ششم توسعه دیده شده است.