آرشیو سه‌شنبه ۹ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۵۱۶۶
سیاست
۲

لاریجانی: آقایان دولتی؛ چرا حرف نمی زنید؟

رئیس مجلس با اشاره به شرایط اقتصادی کشور گفت: بنده ایراداتی که به آقایان دولتی دارم این است که چرا حرف نمی زنند و با مردم صحبت نمی کنند در چه شرایطی هستیم و چگونه باید عمل کنیم.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، علی لاریجانی در نشست فراکسیون شفاف سازی، سالم سازی اقتصاد و انضباط مالی گفت: در مبارزه با فساد باید از رویکرد علمی استفاده شود؛ باید در این راستا اولویت بندی لحاظ شود، نباید بحث های مبارزه با فساد اقتصادی به دستاویزهای سیاسی و تبلیغاتی تبدیل شود؛ بنابراین باید توجه کرد جار زدن در این مسائل خاصیتی ندارد.

لاریجانی گفت: نمایندگان باید به صحبت هایشان توجه داشته باشند و از این که مطالب سست به رسانه ها بگویند، بپرهیزند تا مجبور به عذرخواهی نشوند؛ بنابراین مطالب باید متقن باشد چرا که وقتی درباره مبارزه با فساد اقتصادی حرف می زنیم باید به فلسفه موضوع توجه شود و در این راستا کارآمدی حکومت و جلوگیری از ظلم مدنظر باشد.

وی ادامه داد: ریشه یابی فساد بسیار مهم است.فساد سیاسی نیز کمتر از فساد اقتصادی نیست. اگر مسئولی اقدام به دروغگویی و تهمت زدن می کند نباید در حکومت حضور یابد.

رئیس نهاد قانونگذاری افزود: نمایندگان مجلس مقدار زیادی از وظایف خود را انجام دادند و چند قانون علیه مبارزه با فساد تصویب شده است که باید اجرای قوانین پیگیری شود.

قوانین مرتبط با شفاف سازی اقتصادی و مبارزه با فساد یکی از نمونه های قوانین مذکور است، همان طور که از همکاران نماینده مجلس مطرح کردند در حال حاضر نیز روی سایت، حقوق و مزایای نمایندگان مجلس مشخص شده است و دیگر جنبه پنهانی وجود ندارد.