آرشیو سه‌شنبه ۹ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۵۱۶۶
سینما
۱۲

نسخه جدید زنده «وینی پو» در راه است

روایت متفاوت سینمایی «کریستوفر رابین»

کمپانی والت دیزنی که در چند سال اخیر تعدادی از محصولات قدیمی خود را دوباره سازی کرده، نسخه جدید زنده «وینی پو» را هم روانه بازار سینماها می کند.این فیلم با نام «کریستوفر رابین» روی پرده سینماها می رود. البته این نسخه زنده بازسازی دوباره نسخه انیمیشنی وینی پو نیست و تغییراتی در داستان این انیمیشن کلاسیک ایجاد کرده است.

داستان کریستوفر رابین بیشتر از آن که درباره خرس بانمک نسخه اصلی باشد، درباره کاراکتر کریستوفر رابین است. در این فیلم سینمایی تازه، تماشاگران و دوستداران انیمیشن های سنتی کمپانی دیزنی، با یک کریستوفر رابین بزرگسال سروکار دارند. به این ترتیب، داستان فیلم درباره ماجراجویی های این کاراکتر انسانی است.

ایوان مککرگور نقش دوران بزرگسالی کریستوفر رابین را بازی می کند. او در حالی به جنگل معروف هاندرد آکر برمی گردد که در رشته تجارت آدم موفقی است. اما هنوز احساس می کند چیزی کم دارد و آن چیز، حس سرخوشی دوران کودکی و نوجوانی است. کریستوفر که حالا زن و بچه دارد، تصورات دوران خوش نوجوانی را مرور می کند و می خواهد دوباره به آن ماجراجویی های هیجان انگیز برگردد.

اتفاقات غیرمنتظره ای که رخ می دهد، زمینه را برای این ماجراجویی ها هموار می کند. در فیلم، جیم کامینگز صدای خود را به کاراکتر وینی خرسه قرض داده است. تمام کاراکترهای حیوانی مجموعه اکشن و فانتزی وینی پو، در فیلم سینمایی کریستوفر رابین حضور دارند.

وینی خرسه تنها کاراکتر حیوانی و انیمیشنی کمپانی والت دیزنی نیست که با حال و هوای تازه و زنده به دیدار تماشاگران سینما می آید. این کمپانی این روزها در تدارک تولید نسخه های زنده انیمیشن های موفق قدیمی خود همچون «مولان» هم هست.

در چند سال گذشته، تعدادی از انیمیشن های کلاسیک کمپانی مثل سفیدبرفی و سیندرلا هم تبدیل به نسخه های زنده شده اند. تماشاگران سینما استقبال بسیار خوبی از این نسخه های زنده کرده و راه را برای تولید نسخه های زنده بقیه انیمیشن های قدیمی کمپانی هموار کرده اند.