آرشیو چهارشنبه ۱۰ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۶۸۴۱
اجتماعی
۷
گزارش

مدیر گروه مرکز جراحی پلاستیک حضرت فاطمه (ع): نیازی به اعزام دانش آموزان شین آبادی به خارج از کشور نیست

قائم مقام معاون درمان وزارت بهداشت درباره روند درمان کودکان شین آبادی گفت: برای دانش آموزان شین آبادی که دچار سوختگی شده بودند براساس آخرین پروتکل های علمی جراحی پلاستیک در مرکز فوق تخصصی ترمیمی و جراحی پلاستیک حضرت فاطمه(ع) صورت پذیرفته است.

به گزارش تسنیم، برای این دانش آموزان خدمات ویژه ای لحاظ شد به طوری که حتی بخش VIP مرکز فوق تخصصی ترمیمی و جراحی پلاستیک حضرت فاطمه(ع) در اختیار آنها قرار گرفته است.طیب قدیمی با اشاره به اینکه سالانه بیش از 26 هزار نفر دچار سوختگی منجر به بستری می شوند، گفت: روند بهبود در سوختگی ها زمانبر است و با یک یا چند جراحی نهایی نمی شود بنابراین همین مساله برای درمان و بهبود دختران شین آبادی صدق می کند.

بچه های خودمان بودند هم در ایران درمان می کردیم

نوراحمد لطیفی - مدیر عامل مرکز فوق تخصصی ترمیمی و جراحی پلاستیک حضرت فاطمه(ع) نیز عنوان کرد: مطمئن باشید اگر این دانش آموزان بچه های بنده بودند در همین ایران آنها را درمان می کردیم.

وی ادامه داد: البته منکر کمبود برخی تجهیزات در کشور نیستیم ولی چنین امکاناتی برای این دانش آموزان نیاز نداریم زیرا این دانش آموزان از مراحل چنین تجهیزاتی عبور کردند و نیاز به تجهیزات پزشکی بسیار پیشرفته ندارند و نیاز این بچه ها جراحی و درمانی است که در کشور وجود دارد.

مدیر گروه مرکز جراحی پلاستیک حضرت فاطمه(ع) با اشاره به جزئیات درمان دانش آموزان شین آبادی گفت: درباره مساله جراحی و درمان سوختگی در خارج از کشور باید عنوان کنم که حتی پیشرفته ترین کشور در حوزه سوختگی که امریکاست فقط دو بیمارستان آن را می توان عنوان کرد که یکی از این بیمارستان ها متعلق به ارتش ایالات متحده امریکاست ولی باید توجه داشت که آنها در تجهیزات به روز هستند ولی در ایران متخصصان ترمیمی ما تجربه جراحی بالایی دارند.

سیدابوالحسن امامی افزود: حتی دکتر هاشمی اعلام آمادگی کرد که اگر کشور براساس اولویت های درمانی و هزینه ها نتواند بودجه اعزام این دانش آموزان به خارج از کشور را تامین کند خود به شخصه هزینه این اعزام را پرداخت می کند ولی مساله این است که اصلا نیاز به اعزام این دانش آموزان به خارج از کشور نیست.