آرشیو چهارشنبه ۱۰ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۶۷
اقتصادی
۴

شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی: مشکلی در تامین بنزین کشور وجود ندارد

سخنگوی شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی گفت: در مناطق شمالی کشور اندکی اختلال در سوخت رسانی بوجود آمده بود که ارتباطی به مسئله تامین بنزین نداشت و اکنون برطرف شده است.

زیبا اسماعیلی، در گفت وگو با خبرگزاری مهر با تاکید بر اینکه هیچ گونه مشکلی در تولید و تامین بنزین مورد نیاز کل کشور وجود ندارد، تصریح کرد: مشکلات محدود و کوچکی که در شمال کشور شاهد بودیم مربوط به حوزه تولید و تامین نمی شود بلکه در بخش انتقال به دلیل تغییر مبادی توزیع سوخت اندک خللی ایجاد شد که هم اکنون برطرف شده است.

وی تاکید کرد: هم اکنون هیچ مشکلی در سوخت رسانی و توزیع بنزین در جایگاه های سوخت در این مناطق وجود ندارد.

وی میزان تولید روزانه بنزین در کشور را به طور میانگین 95 میلیون لیتر اعلام کرد و افزود: میانگین مصرف روزانه بنزین کل کشور نیز در حدود 95 میلیون لیتر است که به این ترتیب می توان گفت در حال حاضر به دلیل فصل تابستان و علی رغم افزایش سفرهای تابستانی، میزان تولید و مصرف کشور سربه سر شده است.

به گفته سخنگوی شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی، میزان واردات بنزین به کشور تقریبا صفر است و برای تامین نیاز داخلی، وابستگی به واردات وجود ندارد.

گفتنی است چندی قبل در برخی رسانه ها اخباری مبنی طولانی شدن صف خودروها در پمپ بنزین های استان گیلان و کمبود در توزیع آن منتشر شد که گفته می شد نتیجه تردد مسافران تابستانی و نگرانی مردم از گرانی یا دو نرخی شدن بنزین باعث طولانی شدن صف پمپ بنزین های شهرهای شمالی در استان گیلان بوده است.

با این حال به نظر می رسد پیش بینی سوخت مورد نیاز مردم یکی از ابتدایی ترین وظایف دستگاه های نفتی کشور محسوب می گردد و این دستگاه ها نباید اجازه دهند کار به این وضعیت بکشد و مردمی که در تنگناهای اقتصادی قرار دارند برای این مسائل پیش پا افتاده گرفتار شوند.