آرشیو چهارشنبه ۱۰ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۶۷
ورزشی
۹

شوک به لیگ والیبال؛ پیکان هم ازصف مدعیان کنار کشید

تیم والیبال پیکان تهران در اقدامی عجیب و با تصمیم مدیران این باشگاه در فصل آینده لیگ برتر والیبال و به دلیل مسائل اقتصادی با بازیکنان جوان راهی مسابقات می شود.

لیگ برتر والیبال در فصل 98 97 پس از پایان رقابت های قهرمانی جهان 2018 دوباره آغاز خواهد شد اما لیگ امسال چندین نکته جالب توجه دارد که می تواند والیبال داخلی ایران را دچار چالش کند. یکی از نقاط ضعف در فصل آینده مربوط به تیم های تهرانی است. مورد اول عدم حضور تیم بانک سرمایه است که سه دوره قهرمانی متوالی در سه سال اخیر را به همراه دو قهرمانی در آسیا در کارنامه دارد، اما با توجه به سیاست های مدیران این تیم و تصمیم بر عدم فعالیت در ورزش حرفه ای و قهرمانی، تیم کهکشانی والیبال ایران کنار گذاشته شد.

یکی از نکات دیگر که کمتر کسی تصور آن را می کرد عملکرد ضعیف پیکان در فصل نقل و انتقالات بوده است. پیکان که با 12 قهرمانی، پنج نایب قهرمانی، چهار عنوان سومی در لیگ ایران و همچنین هفت بار قهرمانی در آسیا و یک عنوان سومی جهان، پر افتخارترین تیم باشگاهی والیبال در ایران و آسیا به شمار می رود این روزها با توجه به مشکلات اقتصادی بیشتر ستاره هایش را از دست داده است و حتی بازیکن جدیدی را نیز به خدمت نگرفته است.

حالا از باشگاه پیکان خبر می رسد که مدیران این باشگاه برای جلوگیری از هزینه قصد دارند از بازیکنان جوان آکادمی پیکان در فصل پیش رو بهره ببرند. در همین خصوص محمود شیعی، اظهار کرد: ما همان روشی که در فوتبال به کار بردیم را در والیبال هم می خواهیم انجام بدهیم. با توجه به مسائل اقتصادی، نبود ارزش افزوده در والیبال باعث می شود که نتوان در این رشته هزینه هنگفتی کرد. تلاشمان را می کنیم که با توجه به بازیکنان جوانی که داریم یک تیم دیگری روانه مسابقات کنیم.