آرشیو چهارشنبه ۱۰ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۶۸۴۱
سیاسی
۳

توصیه آیت الله جوادی آملی به نیروی انتظامی: کشور را امن کنید، نه امنیتی

آیت الله جوادی آملی در دیدار جمعی از فرماندهان نیروی انتظامی شرق استان تهران در سخنانی اظهار داشت: ما خوشحال هستیم که نیروی پربرکت ناجا، مفاسد اقتصادی را کشف می کند که کشور را از لرزه به درمی آورد، و به این وسیله بازار که ملتهب هست و امنیتی، می شود امن و ما می خواهیم همیشه اینطور باشد؛ ما وظیفه مان این است قدردانی کنیم. به گزارش جماران، آیت الله جوادی آملی در این دیدار که روز 31 تیرماه انجام شده، ابراز داشت: اولین وظیفه نیروی انتظامی این است که کشور را امن کند، نه امنیتی! عنایت ما باید به امن کردن کشور باشد؛ کشوری امن است که اکثریت قاطع مردم آن نه بیراهه بروند و نه راه کسی را ببندند. وی تاکید داشت: با فشار مردم را ساکت کردن نتیجه تلخ دارد لذا باید با نشاط مردم را ساکن، نه ساکت کرد! ما باید بین سکوت و سکون فرق بگذاریم.

آن سکینت است که پشتوانه ملت است و ما باید آن را در جامعه ایجاد کنیم. این روحانی بلندپایه تصریح داشت: در قرآن کریم ذات اقدس الهی فرمود هرگز خدا شما را تنها نمی گذارد، برای اینکه شما مجاهدت کردید، برای اینکه شما کار کردید، ملت بیکار را خدا رها می کند ملتی را که کار کرد خدا فرمود من شما را رها نمی کنم.

جوادی آملی ادامه داد: در این بخش های قرآن کریم، ذات اقدس الهی فرمود سستی به خود راه ندهید: (لا تهنوا)، سپس می فرماید (و تدعوا إلی السلم)، این (تدعوا) مجزوم به همان لای ناهیه است؛ یعنی پیشنهاد سازش ندهید، چرا؟ برای اینکه (و انتم الاعلون)، دست شما بالاست، چرا دست شما بالاست؟ بخش چهارم این است که (و الله معکم)، وقتی خدا با یک ملتی باشد آن ملت قطعا پیروز است.

بخش پنجم آیه تبیین می کند چرا خدا با شماست و با دیگری نیست؟ برای اینکه شما شهید و جانباز و آزاده دادید؛ (و لن یترکم اعمالکم) اینها سرمایه ما هستند