آرشیو چهارشنبه ۱۰ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۶۷
صفحه آخر
۱۲

کوتاه از سراسر جهان

تاجیکستان

خبرگزاری فرانسه: گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله تاجیکستان را که به کشته شدن 4 گردشگر آمریکایی و اروپایی منجر شد بر عهده گرفت. روز یکشنبه چند فرد مسلح سوار بر یک خودروی تهاجمی، یک کاروان دوچرخه سوار خارجی را در منطقه ای روستایی در 90 کیلومتری جنوب غرب پایتخت زیر گرفتند که براثر این حادثه چهار گردشگر آمریکایی، سوئیسی و هلندی کشته شدند.

آمریکا

واشنگتن پست: «سرویس فدرال مارشال هوایی» به عنوان بازوی انتظامی اداره امنیت حمل ونقل آمریکا از سال ها پیش در حال نظارت مخفیانه بر رفتارهای مسافران در پروازهای داخلی این کشور است. نظارت ها علیه مسافرانی که هیچ ارتباطی با «تروریسم» نداشته باشند هم انجام می شود. سخنگوی اداره ترابری آمریکا مدعی شده این برنامه بین مسافران از لحاظ نژاد یا مذهب تفاوت قائل می شود.

چین

رویترز: یکی از افسران ارشد چین از کهنه سربازان این کشور درخواست کرده که اعتراضات خود را به خیابان ها نکشانند و در بیان شکایات خود «منطقی» عمل کنند. چین در نشست پارلمانی سالانه خود، با هدف مراقبت بیشتر از سربازان سابق این کشور که از عملکرد ضعیف دولت درخصوص کهنه سربازان شکایت داشتند، تصمیم به تشکیل وزارت امور کهنه سربازان گرفت. در سال 2017، کهنه سربازان ارتش چین دو روز در پکن تظاهرات کردند و خواستار بهره مندی از مزایای بازنشستگی رایگان شدند.

فیلیپین

خبرگزاری فارس: انفجار یک خودروی ون در ایست و بازرسی شهر «باسیل» در فیلیپین حداقل 11 کشته بر جا گذاشته است. به گفته مقامات فیلیپین احتمالا گروهک تروریستی «ابوسیاف» پشت این حادثه بوده است. تروریست های وابسته به داعش در فیلیپین، در باسیل مستقر هستند و بیشتر مردم فیلیپین اصلا به این منطقه سفر نمی کنند.

ترکیه

تسنیم: کنفرانس بین المللی «یونانی های خارج نشین» که توسط بخش یونانی نشین قبرس ترتیب داده شده بود به صحنه رجزخوانی و تهدید نظامی علیه ترکیه تبدیل شد. در حالی که سفیران رژیم صهیونیستی و مصر در قبرس جنوبی به صورت علنی ترکیه را تهدید نظامی کردند، سفیر آمریکا از تهدیدات آنها علیه ترکیه حمایت کرد. این کنفرانس در لفکوشا با حضور سفیران اسرائیل، آمریکا و مصر در قبرس جنوبی برگزار شد.

یمن

المیادین: سازمان برنامه جهانی غذا اعلام کرد، 18 میلیون یمنی از عدم امنیت غذایی رنج می برند که از میان آنها بیش از 8 میلیون تن با نبود شدید امنیت غذایی دست و پنجه نرم می کنند و به طور کامل به کمک های خارجی تکیه دارند.