آرشیو چهارشنبه ۱۰ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۶۷
صفحه آخر
۱۲

چامسکی: مداخلات گستاخانه اسرائیل در آمریکا بسیار فراتر از اقدامات روسیه است

نوام چامسکی در گفت و گو با یک برنامه تلویزیونی تاکید کرد که دخالت های رژیم صهیونیستی در امور داخلی آمریکا، به مراتب بیشتر از مداخلات مسکو در این کشور است.

نوام چامسکی، استاد دانشگاه های آمریکا، رژیم صهیونیستی را به مداخله «گستاخانه» در سیاست های انتخاباتی آمریکا متهم کرد و این مداخلات را «بسیار فراتر» از اقدامات احتمالی صورت گرفته از سوی روسیه دانست.

این نظریه پرداز، برجسته آمریکایی، رسانه ها را به تمرکز بر مسائل حاشیه ای و نادیده گرفتن موضوعاتی نظیر خطر تغییرات آب و هوایی متهم کرد و گفت، در بیشتر بخش های جهان، تمرکز رسانه های آمریکایی بر ادعای مداخله روسیه در انتخابات گذشته ریاست جمهوری یک «شوخی» دانسته می شود. این زبانشناس 89 ساله گفت: «اگر به مداخله خارجی در انتخابات آمریکا علاقه مندید، هرکاری که احتمالا از سوی روسیه صورت گرفته باشد به سختی می تواند با کاری که آن طرف دیگر (اسرائیل) به طور علنی، گستاخانه و با برخورداری از حمایت عظیم انجام می دهد، برابری کند.»

به گزارش ایسنا، چامسکی در گفت وگو با برنامه «حالا دموکراسی» افزود: «مداخلات اسرائیل در انتخابات آمریکا، از اقدامات احتمالی روسیه بسیار فراتر است. این مداخله تا جایی است که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل حتی بدون مطلع کردن رئیس جمهور(آمریکا)، مستقیما به کنگره آمریکا می رود، سخنرانی می کند، مورد تشویق بسیاری قرار می گیرد» این نظریه پرداز نهایتا خطاب به مقامات آمریکا تاکید می کند: «آیا پوتین بدون آن که حتی رئیس جمهور را مطلع کند به جلسه مشترک کنگره آمده و از نمایندگان خواسته که در سیاست آمریکا تجدیدنظر کنند؟! این تنها بخش کوچکی از مداخلات گسترده(صهیونیست ها) است، پس اگر به مداخلات خارجی در انتخابات حساس هستید، می توانید این مسائل را در نظر داشته باشید، اما حتی این هم یک شوخی است.»