آرشیو پنجشنبه ۱۱ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۳۲۱۰
روزنامه فردا
۱۶
دور دنیا

مارکل علیه مارکل

پدر عروس تازه خاندان سلطنتی انگلستان در مصاحبه ای تلویزیونی به شدت به دختر خود تاخت. تامس مارکل، پدر مگان مارکل که در چند ماه گذشته و بعد از ازدواج با شاهزاده هری انگلستان، لقب دوشس ساسکس را به خود اختصاص داده است، دخترش را به ناسپاسی متهم کرد و بیش از آن، خاندان سلطنتی را متهم کرد که دخترش را واداشته اند رفتار ظالمانه ای نسبت به پدرش در پیش بگیرد.

تامس مارکل آمریکایی که قبلا تصویربردار و متصدی نور برنامه های تلویزیونی بوده است، در این مصاحبه با نشریه بریتانیایی دیلی میل که گفته می شود 9 ساعت به طول انجامیده و سه روز وقت او و خبرنگار را گرفته است، گفت دخترش تصور می کند اگر پدرش بمیرد، زندگی خیلی برایش آسان تر می شود، چون در آن صورت «همه لبریز احساس همدردی با او می شوند». تامس مارکل در مورد ناسپاسی دخترش لب به شکوه گشود و گفت: «من دیگر نمی توانم ساکت بمانم. چیزی که ناراحتم می کند، حس خودبرتربینی اوست. اگر من نبودم او هیچ کس نبود. من بودم که باعث شدم او امروز دوشس باشد. هرچه مگان هست، من بودم که ساختم».

تامس مارکل از پرنسس دایانا، عروس سابق خانواده سلطنتی که در انگلستان بسیار محبوب بود و در یک تصادف اتومبیل کشته شد، یاد کرد و گفت اگر دخترش شخصیتی مانند دایانا داشت، چنین رفتاری با او نمی کرد. «خانواده سلطنتی مگان را مجبور کرده اند که با پدرش همان رفتاری را داشته باشد که اگر مادر هری (دایانا) بود، هرگز قبول نمی کرد. دایانا چنین چیزی را تحمل نمی کرد». او همچنین گفت که احتمالا در آینده هرگز نخواهد توانست نوه اش را ببیند، چون امکان تماس با دختر و دامادش را ندارد. «چیزی که غم انگیز است اینکه مگان و هری سال آینده بچه دار می شوند و من پدربزرگ می شوم و اگر ما نتوانیم با هم صحبت کنیم، من نخواهم توانست نوه ام را ببینم. چقدر تراژیک است که یک بچه را از پدربزرگش محروم می کنند، چون من یک خرده از خاندان سلطنتی انتقاد کرده ام».