آرشیو شنبه ۱۳ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۶۸۴۳
سیاسی
۶

وزیر کشور: بازگشت امریکا به برجام و عذرخواهی او پیش شرط مذاکره است

وزیر کشور از تشکیل کارگروه 24ساعته تولید و اشتغال در وزارت کشور خبر داد. به گزارش ایسنا، عبدالرضا رحمانی فضلی در جلسه مشترک ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و کارگروه اشتغال استان آذربایجان غربی که در استانداری آذربایجان غربی برگزار شد، گفت: با تشکیل این کارگروه تمامی مشکلات طی 48 ساعت قابل حل است. وزیر کشور با بیان اینکه ایران تجارت و تولیدکنندگان و دانشمندان قدرتمندی دارد، افزود: تجربیات ما را هیچ کشوری ندارد و با وجود شکست های خود همچنان در حرکتیم و به کشور و نظام خود و انتخابات آن افتخار می کنیم. وی گفت: دولت در شرایط اقتصادی موجود شبانه روز درصدد حل مشکلات است و اکنون زمان متهم کردن هم نیست، بلکه باید هر فرد و مسئول در کشور قدرتمندانه وارد عمل شود تا بتوانیم با کمک هم مشکلات کشور را حل کنیم.

رحمانی فضلی با اشاره به مساله برجام و عهدشکنی امریکا تصریح کرد: ما به هیچ عنوان به امریکا با خروجش از برجام اعتماد نداریم؛ بازگشت امریکا به برجام و عذرخواهی او پیش شرط مذاکره ما با اوست.

رئیس شورای امنیت کشور با بیان اینکه امریکا و غرب از طریق سه مساله نظامی، فشار اقتصادی و تنش های اجتماعی کشور ما را در تنگنا قرارداده است، افزود: هیچ کشوری حتی امریکا جرات رودررویی نظامی با ایران را ندارد. وزیر کشور گفت: دشمنان فکر می کنند 50 تا 200 نفر در یک جا جمع بشوند اوضاع داخل کشور به هم می خورد، اما بدانند از این خبرها نیست این ملت چهل سال مقاومت و ایستادگی نکرد تا چند مزدور و تروریست و خودفروخته برای آنها تصمیم بگیرند.رحمانی فضلی وزیر کشور همچنین از پیشنهاد خود به رئیس جمهوری برای تشکیل کارگروه ویژه در مواجهه با جنگ اقتصادی دشمن خبر داد و گفت: وقتی می گوییم جنگ اقتصادی است بنابراین نمی توانیم مانند شرایط عادی اقتصاد را اداره کنیم.