آرشیو شنبه ۱۳ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۶۸۴۳
اقتصادی
۵

حمل و نقل هوایی

جدیدترین آمارها از انجام پروازهای حج

حدود 33 هزار و 700 زائر با 126 پرواز از 19 فرودگاه کشور در دوره زمانی 28 تیر تا پایان 10 مرداد عازم سفر حج شده اند. به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، آمار شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران نشان می دهد از 126 پرواز انجام شده تاکنون 82 پرواز توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و 44 پرواز توسط هواپیمایی سعودی و توسط هواپیماهای پهن پیکری چون ایرباس A300 و A330 و بویینگ 747 انجام شده اند. عملیات اعزام زائران ایرانی به سرزمین وحی برای حج تمتع از 28 تیرماه امسال آغاز شده که تا 24 مردادماه ادامه خواهد داشت.

عبور هواپیماهای ایران از آسمان کویت ادامه دارد

مدیر دفتر هواپیمایی جمهوری اسلامی در کویت با رد برخی شایعات در خصوص ممانعت کویت از عبور هواپیماهای ایران ایر از آسمان این کشور، گفت: در حال حاضر عبور هواپیماهای ایران از آسمان کویت بدون هیچ مشکلی ادامه دارد. «محمدرضا رنجبر» در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: روز سه شنبه 9 مرداد ماه به صورت موردی اشکالی در خصوص پرواز شماره 1565 این شرکت پیش آمده بود که با هماهنگی مقامات کویتی موضوع مرتفع شد و پرواز به مسیر خود به سمت ایران ادامه داد. پیش از این برخی شبکه های اجتماعی شایع کرده بودند که کویت اجازه عبور یکی از هواپیماهای ایرانی را نداده است.

تردد هیچ ایرلاین خارجی به فرودگاه امام قطع نشده است

علی رستمی، معاون امور فرودگاهی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی درباره ادامه همکاری ایرلاین های خارجی با فرودگاه امام پس از خروج امریکا از برجام به ایلنا گفت: تاکنون تردد هیچ یک از ایرلاین های خارجی به فرودگاه امام خمینی قطع نشده است.