آرشیو شنبه ۱۳ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۵۱۶۹
ورزش
۴

فوتبال ایران

افاضلی سرمربی خونه به خونه شد

هومن افاضلی، سرمربی سابق تیم نفت تهران که فصل گذشته همراه این تیم به دسته پایین تر فوتبال ایران سقوط کرد، به عنوان سرمربی تیم خونه به خونه بابل معرفی شد. افاضلی که سابقه هدایت تیم ملی امید را هم در کارنامه دارد، جانشین دراگان اسکوچیچ در خونه به خونه شده و قرار است امروز قراردادش را به طور رسمی امضا کند.

خونه به خونه فصل گذشته در آخرین لحظات از صعود به لیگ برتر بازماند و در فینال جام حذفی هم مقابل استقلال شکست خورد.

گرشاسبی آلترناتیو ندارد

پس از آن که مجلس شورای اسلامی به صورت رسمی، قانون خداحافظی دولت با بازنشسته ها را تصویب کرد، بحث جدایی حمیدرضا گرشاسبی از باشگاه پرسپولیس نیز مطرح شد.

علی اکبر طاهری، سرپرست باشگاه پرسپولیس که موفقیت ها و حواشی بسیار زیادی نیز داشت، با همین قانون از باشگاه جدا شد و جای خود را به گرشاسبی داد. گرشاسبی طبق قانون بازنشسته محسوب می شود، اما با استفاده از بند رزمندگان تا به حال در باشگاه حاضر بوده است. حالا قانون جدید، بند بازنشستگی را نیز لغو کرده و از این رو گرشاسبی در خطر برکناری قرار دارد. البته این وزارت ورزش و جوانان است که باید در مورد ایجاد تغییر در هیات مدیره باشگاه های استقلال و پرسپولیس نظر نهایی را بدهد، اما شنیدیم فعلا هیچ خبری در این مورد نیست و گرشاسبی همچنان در باشگاه پرسپولیس می ماند.

دلیل این موضوع، در نوع خودش جالب است؛ مدیران ارشد و تصمیم ساز وزارت ورزش، هیچ آلترناتیوی برای گرشاسبی پیدا نکرده اند و اگر قانون خداحافظی با مدیران بازنشسته در بخش های میانی دولت توسط شورای نگهبان تائید شود، وزارتخانه برای انتخاب مدیری در حد گرشاسبی با مشکلات جدیدی مواجه خواهد شد.