آرشیو دوشنبه ۱۵ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۶۸۴۵
صفحه آخر
۲۴

مجازستان

مقصران ناکارآمدی

یکی از کاربران فضای مجازی با اشاره به انتقاد امامان جمعه از دولت و مجلس و متهم کردن آنها به ناتوانی، نوشت: ریشه این وضعیت بی تدبیری و بی صلاحیتی است و دلیل آن سازوکاری است که بر پایه آن افراد توانمند و مورد اعتماد مردم اجازه حضور و فعالیت در دولت و مجلس را نیافتند. وی افزود: افرادی که موید و مجری آن ساز و کار بوده اند، مقصر در به وجود آمدن ناکارآمدی هستند.

تغییر صورت مساله

برخی کاربران فضای مجازی نوشتند اینکه برخی جریان های سیاسی و قدرت مانع فعالیت های اصلاحی دولت شوند و بعد طوری صحنه آرایی کنند که دولت ناکارآمد و ناتوان است، تغییر دادن صورت مساله است. این موضوع باید برای مردم تبیین شود.

هیچ کس نپرسد چرا؟

یک استاد دانشگاه در فضای مجازی نوشت: هیجان و عصبانیت برای سیاست زیان آور است. اینکه ما هر آنچه می خواهیم پشت تریبون به هر ملت و کشوری بگوییم، ناشی از هیجان و کم دانشی ماست. طبیعی است که چنین عملکردی پیامدهای بسیاری برای ما داشته باشد. این کاربر با اشاره به اهمیت سیاست خارجی و پیامدهای مواضع نسنجیده، به موضع دولت احمدی نژاد درباره هولوکاست اشاره کرد که منجر به صدور 34 قطعنامه توسط اتحادیه اروپا، سازمان ملل و امریکا علیه ایران شد و هیچ کس نپرسد چرا؟

پاسخگوی اعمالتان باشید

یک کاربر فضای مجازی نوشت: کسانی که گسترش نهادهای غیر دولتی و جامعه مدنی را تهدیدی امنیتی برای کشور می دانستند و مانع شکل گیری آنها شدند، در شرایط فعلی که جامعه با التهابات سیاسی و اقتصادی مواجه شده باید پاسخگوی اعمال خود باشند. چرا که جامعه توده وار و فاقد نهادهای مدنی و سیاسی پرقدرت و فراگیر جامعه ای بی دفاع در مقابل تهدیدهاست و هنگام بروز بحران سپری برای عقب راندن آن ندارد.

بلوای بی حاصل

یک فعال سیاسی در فضای مجازی نوشت: ناآرامی در چند شهر حاصلش اصلاح امور و بهبود اوضاع نخواهد بود و شورش و ویرانگری نتیجه آن است. این کاربر افزود: وقتی در ساختار سیاسی جامعه ابزار تغییر مسالمت آمیز پیش بینی نشده باشد، نتیجه بلوای توده ای بی هدف، رفتار خشماگین طرف مقابل است که اصلاح در پی ندارد.