آرشیو دوشنبه ۱۵ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۶۸۴۵
فرهنگی
۸

آلبوم موسیقی «تمام شد» بهاره رهنما رونمایی شد

روایتی سانتی مانتال از عاشقانه ها

«ایران»: مراسم رونمایی از آلبوم موسیقی «تمام شد» با شعر و دکلمه ای از بهاره رهنما و موسیقی و تدوین اردوان طاهری، شامگاه شنبه سیزدهم مرداد ماه، با حضور شهرام ناظری، محمدعلی بهمنی، قطب الدین صادقی، علیرضا رئیس دانا (انتشارات نگاه)، محمد حسین توتونچیان، روزبه نعمت اللهی، مجید ملانوروزی، مهدی دارابی (خواننده گروه هوروش بند) مهرداد نصرتی برگزارشد.

این آلبوم شامل 10 قطعه است که از سوی موسسه فرهنگی وهنری آوای باربد به مدیریت حمید اسفندیاری منتشر شده است.

عواید فروش این آلبوم به نفع زنان سرطانی سرپرست خانوار اختصاص می یابد.

بهاره رهنما بازیگرسینما و تلویزیون درگفت و گو با «ایران» درمورد ایده شکل گیری این آلبوم گفت: «تمام شد» اولین آلبوم صوتی است که به صورت شخصی منتشر شده یعنی شعروصدای آن برعهده خودم بوده است البته پیش ازاین درآلبوم قبلی آقای طاهری یک قطعه خوانده ام.

او درمورد انتخاب نام آلبوم بیان کرد: این اشعار به دوران 20 سالگی من برمی گردد که بعدها در اولین دفتر شعرم با عنوان «زن باران» از سوی انشارات نگاه منتشر شد.

زمانی که آقای طاهری این قطعات را تنظیم می کردند به ایشان گفتم بعد از این دیگر نمی توانم به مانند آن روزها شعر های عاشقانه بگویم درواقع هر برهه ای در زندگی آدم ها پایانی دارد که دیگر تکرار نخواهد شد و این تمام شدن پایان آن دوران یا عاشقانه نویسی من است و به همین دلیل نام آلبوم را «تمام شد» انتخاب کردم.

در «این آلبوم» رویکردهای اجتماعی بخصوص درحوزه زنان بیشترمدنظرم بوده وشاید نیازبیشتر امروز جامعه ما باشد.

این بازیگردرمورد شرایط امروز موسیقی بانوان گفت: دخترجوانی دارم که عاشق موسیقی است اما به خاطرشرایط و امکانات سخت پیش روی موسیقی بانوان جلای وطن کرد. درواقع موسیقی بانوان حال و روزخوبی ندارد.

در کشور ما بانوان هنرمندی هستند که هر روز به هر دلیلی در کارهایشان سنگ اندازی می شود.