آرشیو سه‌شنبه ۱۶ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۳۲۱۴
جامعه
۱۳

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد در بازدید از روزنامه «شرق» خبر داد

تشکیل کمیته ویژه برای حل مشکل کمبود کاغذ

سه روز پیش از 17 مرداد که به نام روز خبرنگار در تقویم ثبت شده است، محمد سلطانی فر، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، به همراه حمید ضیایی پرور، مدیر کل مرکز مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها، با حضور در تحریریه «شرق»، این روز را به خبرنگاران «شرق» تبریک گفت. به گفته آقای سلطانی فر به دلیل آنکه او در این روز در ماموریت کاری و خارج از تهران خواهد بود، به رسم و سنت معمول برای تبریک مستقیم این روز به خبرنگاران، از فرصت پیش آمده استفاده کرد و با حضور در تحریریه تعدادی از رسانه های کشور اعم از روزنامه ها و خبرگزاری ها روز خبرنگار را تبریک گفت.

سلطانی فر در «شرق» درباره برخی موضوعات از جمله مسئله کاغذ، کیفیت مطالب تولیدی در رسانه های کشور، نحوه اطلاع رسانی دولت پیرامون اقدامات و عملکرد خود و همچنین نقدهایی که به این عملکرد وارد است، مطالبی را مطرح کرد.

او درباره اقدامات انجام شده برای حل مشکل کمبود کاغذ مطبوعات که این روزها به معضلی بزرگ برای رسانه های چاپی کشور بدل شده، اعلام کرد کمیته ویژه ای به همین منظور تشکیل شده است و در حال پیگیری و تلاش برای حل مشکل و رفع نیازهای رسانه ها هستیم. او افزود: اولین منبع اقتصادی روزنامه، آگهی های بازرگانی و تجاری است؛ درحال حاضر یکی از دلایل عمده تعطیلی و بحران مطبوعات، وضعیت نامطلوب اقتصادی کشور است. دومین درآمد یک روزنامه آگهی های دولتی است؛ بسیاری از روزنامه ها با آگهی های دولتی به حیات خود ادامه می دهند که این منبع درآمد نیز به علت ناپایداری در حوزه اقتصاد به شدت با کاهش روبه رو بوده است. سومین منبع درآمدزایی یک روزنامه، فروش دکه و نسخه ای آن است؛ متاسفانه روزنامه ها از سبد خرید خانوار خارج شده اند که این موضوع علاوه بر مشکلات اقتصادی، دلایل مختلفی دارد. مجموعه این عوامل در کنار بحران کمبود کاغذ باعث شده مطبوعات با مشکل روبه رو باشند».

در این دیدار همچنین تعدادی از اعضای تحریریه «شرق» نقدها و موضوعاتی را درباره عملکرد دولت در حوزه های مختلف و به ویژه موضوع اطلاع رسانی مطرح کردند.