آرشیو سه‌شنبه ۱۶ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۴۱۵۴
اقتصاد
۱۱

قیمت ارز و طلا کاهش یافت

روی خوش بازار به طلا و ارز

گروه اقتصادی | با اعلام بسته سیاست های ارزی جدید دولت از سوی عبدالناصر همتی، رییس کل بانک مرکزی ایران، همان طور که پیش بینی می شد بازار ارز و طلا دچار نوسانات قابل توجه شد و هر چند که زمان اجرای این بسته از امروز سه شنبه است اما افزایش عرضه از سوی کسانی که در طی ماه های گذشته با انگیزه کسب سود اقدام به خرید کرده بودند، موجب شد تا بازار ارز و طلا با کاهش قیمت قابل توجهی مواجه شود. طبق اخبار رسیده از خیابان فردوسی قیمت دلار در روز گذشته به حدود 9 هزار تومان نیز رسید که کاهش قابل توجهی نسبت به روزهای گذشته داشت و در نهایت در پایان زمان معاملات روز دوشنبه به 9هزار و 500 تومان رسید. یورو نیز در روز گذشته در قیمت 11 هزار و 200 تومان ثابت ماند. صرافی های مجاز اعلام می کنند که با وجود اینکه زمان اجرای بسته سیاست ارزی دولت از روز سه شنبه اعلام شد اما روز گذشته با افزایش تعداد فروشندگان ارز روز شلوغی در بازار سپری شد و اکثر خریداران خانگی ارز و طلا برای جلوگیری از زیان احتمالی کاهش قیمت ها در روز سه شنبه به فروشندگان بازار تبدیل شدند.

طبق آخرین آمار اعلامی اتحادیه طلا وجواهر تا ساعت 17،30 دقیقه روز گذشته قیمت سکه امامی به 3میلیون و 440 هزار تومان رسید که نسبت به روز یکشنبه همین ساعت کاهش تقریبا 260 هزار تومانی را تجربه کرد. همچنین سکه بهار آزادی نیز به قیمت 3 میلیون و 260 هزار تومان رسید که نسبت به روز یکشنیه 90هزار تومان کاهش داشت. نیم سکه بهار آزادی نیز با کاهش 77 هزار تومانی به یک میلیون و 696 هزار تومان و ربع سکه بهار آزادی با قیمت 872 هزار تومان کاهش 50 هزار تومانی را تجربه کرد.

همچنین در سایت اتحادیه طلاو جواهر اگرچه همچنان جای قیمت دلار خالی است اما قیمت یورو 11هزار و 91 تومان، درهم 2هزارو 616 تومان، لیر ترکیه هزار و 857 تومان، پوند انگلیس 12هزار و 421تومان ثبت شده که همه این ارزها نسبت به روز گذشته شان کاهش قیمت را تجربه کرده اند.