آرشیو سه‌شنبه ۱۶ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۷۲
ورزشی
۹

دوری یکساله کیمیا علیزاده از تکواندو

پزشک معالج کیمیا علیزاده درباره وضعیت این ورزشکار گفت: به دلیل مشکل پارگی رباط صلیبی، زانوی علیزاده نیاز به عمل جراحی دارد.

کیمیا علیزاده ملی پوش تکواندوی بانوان و پرچمدار ایران در بازی های آسیایی جاکارتا حضور در این رقابتها را از دست داد. طبق گفته فدراسیون تکواندو، علیزاده در تمرینات روز یکشنبه دچار پارگی رباط صلیبی شده است. دکتر محمد رازی که وضعیت مصدومیت کیمیا علیزاده را بررسی کرده است، در این خصوص اظهار کرد: کیمیا علیزاده، روز یکشنبه به دلیل پیچ خوردگی زانوی چپش دچار پارگی رباط صلیبی شد که بعد از معاینه این تشخیص را دادم که ابتدا باید استراحت و فیزیوتراپی انجام دهد و همچنین با عصا راه برود. البته زانوی چپ وی نیاز به عمل جراحی دارد که هنوز در این زمینه کیمیا علیزاده تصمیم نهایی خود را نگرفته و منتظر تصمیم این ورزشکار برای عمل جراحی روی زانوی چپ او هستیم.

وی در پاسخ به این پرسش که در صورت عمل جراحی کیمیا علیزاده تا چه مدت از ورزش حرفه ای دور خواهند ماند، گفت: بعد از عمل جراحی او به مدت 9 ماه تا یک سال امکان انجام ورزش حرفه ای را ندارد. البته در حال حاضر نیاز به فیزیوتراپی دارد تا بتوانیم شرایط او را بعد از فیزیوتراپی مورد بررسی نهایی قرار دهیم.

پزشک درمان کیمیا علیزاده در ادامه، اظهار کرد: کیمیا علیزاده در جریان تمرینات تعادل خود را از دست داده است و زانوی چپ او دچار پیچ خوردگی شده و مصدومیت او دلیل خاص دیگری نداشته است، اما باید بگویم مصدومیت او به حدی است که باید با عصا راه برود و هر چه سریع تر فیزیوتراپی خود را آغاز کند.