آرشیو چهارشنبه ۱۷ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۶۸۴۷
اجتماعی
۲۱

بنیاد بین المللی شهید صارمی تاسیس می شود

سید مسلم یگانه

بنیاد بین المللی شهید صارمی با تلاش خانواده وی راه اندازی می شود.

«خدیجه روزبهانی» همسر شهید صارمی همزمان با بیستمین سال شهادت مظلومانه «محمود صارمی» مسئول دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی در مزار شریف افغانستان، در گفت و گو با «ایران» با اشاره به اینکه از سال گذشته طرح راه اندازی بنیاد بین المللی شهید صارمی را بنده به همراه پسرم «سینا» پیگیر هستیم، افزود: امیدواریم بتوانیم با حمایت مسئولان کشوری این طرح را به نتیجه برسانیم.همسر شهید صارمی در مورد نوع فعالیت این بنیاد در صورت راه اندازی، اظهارداشت: با شروع به کار این بنیاد یکی از کارهای آن در سالروز شهادت شهید صارمی تجلیل از خبرنگاران داخلی و خارجی خواهد بود که در شرایط بحران اقدام به تهیه خبر و گزارش کرده و دچار حادثه شده اند.وی همچنین گفت که آموزش خبرنگاری بویژه خبرنگاری بحران از دیگر کارهای این بنیاد خواهد بود.

خانم روزبهانی با یادآوری این نکته که در حالی بیستمین سال شهادت شهید صارمی فرارسیده که هنوز مسببان این جنایت هولناک بشری دستگیر و مجازات نشده اند، اظهارداشت: پیگیری های مستمر ما و خانواده های 8 دیپلمات ایرانی که به همراه شهید صارمی در مزارشریف افغانستان به شهادت رسیدند، تاکنون نتیجه ای نداده است.

وی با اشاره به اینکه به دنبال شناسایی و محاکمه مسببان این جنایت بشری در خارج از کشور هستیم، افزود: بعد از 20 سال هنوز کاری در این مورد انجام نشده و همچنان منتظر دستگیری عوامل این جنایت و غرامت مجامع بین المللی در این باره هستیم.

گفتنی است، 17مرداد ماه سال77، محمود صارمی به همراه 8 نفر از کارکنان سرکنسولگری ایران در شهر مزارشریف مرکز استان «بلخ» در شمال افغانستان توسط عوامل گروه طالبان شهید شدند. شهید محمود صارمی متولد سال 1347 در روستای «چهاربره» شهرستان بروجرد از توابع لرستان بود و در سال 77 پس از 2 سال مسئولیت نمایندگی دفتر ایرنا در افغانستان شهید شد.