آرشیو چهارشنبه ۱۷ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۴۱۵۵
سیاست
۲
خبر آخر

نامه فرهنگی به مطهری در حمایت از سرلشکر جعفری

محمد حسین فرهنگی نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی طی نامه ای خطاب به علی مطهری به اظهارات او درباره مواضع اخیر فرمانده کل سپاه واکنش نشان داد و نوشت: ظاهرا آنچه جنابعالی را به واکنش واداشته، اصل ورود و اظهارنظر فرمانده محترم کل سپاه به طور کلی است که آن را مصداق مداخله نظامیان در سیاست تلقی کرده و به بهانه آن، رشیدترین فرزندان و قهرمانان این ملت را از نظر سیاسی مهجور و فاقد مجوز برای اظهارنظر در مهم ترین مسائل ملی کشور دانسته اید. چنین استنباطی نه حقوقی، نه عادلانه، نه منطقی، نه منطبق بر مصالح ملی و نه مصداق منعی است که از امام(ره) نقل کرده اید.

به گزارش مهر، وی در این نامه آورده است: فرمانده سپاه می تواند عضو شورایی باشد که برابر قانون اساسی از بنده و جنابعالی به مرجعیت تصمیم سازی و تصمیم گیری در سیاست های مربوط به مذاکره، نزدیک تر است. اگر ما به استناد اصل 84 قانون اساسی، چنین مجوزی را داریم، ایشان نیز به استناد اصل 176 قانون اساسی به طور مستقیم و غیرمستقیم مرتبط با شورای عالی امنیت ملی است. بگذریم از اینکه اصل 150 قانون اساسی نیز سپاه پاسداران را مسوول نگهبانی از انقلاب و دستاوردهای آن دانسته است. عنوان پاسداری از انقلاب اسلامی در اصل 176 در وظایف شورای عالی امنیت ملی نیز تکرار شده است: بنابراین وظیفه مذکور از وظایف مشترک هر دو نهاد است.

این نامه می افزاید: در کنار ایرادی که به دستگاه های مختلف و مسوولان آنها متوجه ساخته اید که نباید در کار همدیگر مداخله کنند، اینجانب مشکل دیگری را هم اضافه می کنم و آن فرافکنی است. هر مسوولی وظایفی دارد اما اخیرا رایج شده است در کوتاهی های گسترده ای که پیش می آید، بدون توجه به وظایف خود، دیگران را متهم می کنیم.توصیه اینجانب به ایشان، جنابعالی و کلیه مسوولان کشور آن است که به موقع و سنجیده سخن بگویند.