آرشیو چهارشنبه ۱۷ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۴۱۵۵
صفحه آخر
۱۶
هشتگ روز

تبریک به آنان که با قلم همچنان ایستاده اند

بیست و چهار ساعت مانده به «روزخبرنگار»، اهالی توییتر فارسی صحبت درباره این مناسبت را آغاز کردند. کاربرانی که در روزهای مختلف سال همیشه منتقد روزنامه نگارها و خبرنگارهای حاضر در شبکه های مجازی هستند و با لحن های مختلف، انتظارها و انتقادهای خود را به آنها بیان می کنند، از هشتگ «روز- خبرنگار» نگذشتند و نوشتن درباره خبرنگار و روزنامه نگار را آغاز کردند.

آنچه می خوانید منتخبی از نوشته های اهالی توییتر است خطاب به روزنامه نگارها و خبرنگارها که هم نقد دارد و هم تعریف و تبریک:

«روز خبرنگار به کی مبارک؟ به آنان که با قلم تباهی دهر را به چشم جهانیان پدیدار می کنند»، «کاش به جای ذوق زدگی واسه بنرهایی که شهرداری برای خبرنگارها در سطح شهر زده، می پرسیدیم که انجمن صنفی روزنامه نگارها چی شد؟»، «روز خبرنگار به همه اون هایی که الکی در پروفایل خبرنگار، مبارک»، «روز خبرنگار رو به اون هم وطنی که گوشی دستش می گیره و از هر اتفاقی فیلم می گیره می فرسته این ور و اون ور تبریک می گم»، «وقتی حرف های روزنامه نگارها و خبرنگارهای اینجا رو می خونی، تازه می فهمی که می شه از یه زاویه دیگه هم به مسائل نگاه کرد، روزشون مبارک»،»اگه دروغ می شنوید و هنوز از حقیقت می نویسید، روزتون مبارک»، «امید که نوشته های تان، طلوع حقیقت و بیان دردهای کسانی باشد که نمی توانند بگویند یا فریادشان بی صداست»، «این روز رو به همه خبرنگارهای فعال، خودبازنشسته، پشیمان و... تبریک می گویم»، «روز خبرنگار رو به حمید معصومی نژاد از رم تبریک نمی گم، به همه خبرنگارهایی که از حال و هوای واقعی مردم می نویسن، تبریک می گم»، «روز خبرنگار رو صرفا به خبرنگارهایی که خبرخوب منتشر می کنن، شهروند خبرنگارهای حال خوب کن، راننده تاکسی های خوش خبر و رسانه های حامی خبر خوب تبریک می گوییم»، «استاد قاضی زاده که از عمق جان دوسش دارم، می گه خبرنگار خوب باید فیلم ببینه، کنسرت بره، کتاب بخونه، در قهوه خونه با مردم معاشرت کنه و...اصل حرف صددرصد درسته، اما خرج همه این کارها دستکم ماهی 500 هزارتومن می شه. با این اوضاع، بربساطی که بساطی نیست استاد»، «می شه این روز رو به اون هایی که پشت سر ما غیبت می کنن و خبر زندگی ما رو به همدیگه می رسونن هم تبریک بگیم؟».