آرشیو یکشنبه ۲۱ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۶۸۵۰
صفحه آخر
۲۴

مجازستان

بررسی ژن تبهکار

برخی کاربران فضای مجازی تحت تاثیر نشست استیضاح وزیر کار در مجلس، خواستار دخالت هیات نظارت بر نمایندگان مجلس به ایفای نقش برخی نمایندگان در شکل گیری باندهای مافیایی در شرکت ها و موسسات اقتصادی شدند.

این کاربران شکل گیری ژن تبهکار و باندهای مافیایی با مشارکت برخی نمایندگان مجلس را مورد اشاره قرار دادند و خواستار بررسی آن شدند.

مجازات مجازی

برخی کاربران فضای مجازی پزشکانی را که دستگاه کارتخوان ندارند و حق ویزیت را نقدی دریافت می کنند، مورد انتقاد قرار دادند و اقدام به معرفی هویت و آدرس آنها کردند. به گفته این کاربران، هدف پزشکان از خودداری از نصب دستگاه کارتخوان فرار مالیاتی است.

چرایی سکوت مدعی العموم

یک کارشناس حقوقی در فضای مجازی نوشت که برای رسیدگی به هر جرمی لزوما شاکی خصوصی لازم نیست و مدعی العموم می تواند در خصوص گزارش هایی که احتمال صحت می دهد، دستور رسیدگی بدهد. این کاربر افزود: چرا در خصوص گزارش فساد و رانت خواری صورت گرفته از سوی نمایندگان مجلس و برخی دیگر از مقامات این ضرورت احساس نشده است؟

موسسات خیریه و فساد

یک کاربر فضای مجازی نوشت: ماجرای استیضاح وزیر کار یک نکته مهم را افشا کرد که برخی افراد ذی نفوذ موسسه های خیریه دارند و برخی از این موسسات تحت عنوان های مختلف پول دریافت می کنند و از طرف دیگر معافیت مالیاتی دارند. این کاربر افزود: فساد زیر پوست برخی از این موسسات خیریه دست نخورده است.

ضرورت واکاوی سکوت

برخی کاربران فضای مجازی بی توجهی رسانه های غرب به حمله جنگنده های عربستان به اتوبوس حامل کودکان یمنی را برجسته سازی کردند و نوشتند که خوب است دلایل سکوت آنها واکاوی شود.