آرشیو یکشنبه ۲۱ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۵۱۷۶
رسانه: رادیو و تلویزیون
۶
خبر

سینمای آرژانتین در قاب شبکه نمایش

شبکه نمایش این هفته در قالب بخش «سینمای ملل» با هفت فیلم به مرور آثار سینمایی آرژانتین می پردازد؛ پخش این فیلم ها از 20 مرداد هر روز ساعت 19 شروع شده است.

«نه ملکه»، «کامچاتکا»، «مارادونا»، «دنیا با بدی کمتر»، «ماموریت اجباری»، «داستان های خودمانی»، «راز چشم هایشان» عناوین این فیلم ها هستند. فیلم سینمایی «مارادونا» به کارگردانی مارکو ریسی، محصول سال 2007 دوشنبه 22 مردادماه از این شبکه پخش می شود.

درخلاصه داستان فیلم می بینیم دیه گو مارادونا درحالی که بسیار چاق و سنگین وزن شده است، دراثر مصرف مواد مخدر دچار عارضه قلبی شده و به بیمارستان منتقل می شود. در بیمارستان، در حالت کما، زندگی اش را از دوران کودکی به خاطر می آورد. از زمانی که به دنبال توپ فوتبالش داخل یک گودال آب می افتد و پدرش تلاش می کند تا او را نجات دهد.

دومین فیلم موفق در تاریخ آرژانتین فیلم «راز چشم هایشان» است که روز جمعه 26 مرداد ساعت 19 از شبکه نمایش پخش خواهد شد. فیلم راز چشم هایشان یک فیلم درام و جنایی به کارگردانی خوان خوزه کامپانلا محصول 2009 است که براساس رمانی به نام پرسش چشمانشان ساخته شده است این فیلم بهترین فیلم خارجی در اسکار هشتاد و دوم شد.

فیلم داستان یک کارمند میانی دستگاه قضایی آرژانتین، بنخامین اسپوزیتو (ریکاردو دارین) است که با پرونده ای خاص روبه رو می گردد. گرچه این پرونده در اداره متبوع او بسته می شود، ولی در زندگی شخصی او به طرز آزار دهنده ای مفتوح می ماند، به طوری که پس از گذشت 30 سال از زمان بررسی قضایی آن و در دوره بازنشستگی احساس می کند به واکاوی دوباره تمام ابهامات و تلخی های آن پرونده نیاز دارد. پخش سینمای ملل و فیلم های برگزیده سینمای آرژانتین از شنبه 20 تا جمعه 26 مرداد، ساعت 19 از شبکه نمایش آغاز شده است. این فیلم ها ساعت 4 و 30 دقیقه و 11 روز بعد بازپخش می شوند.