آرشیو دوشنبه ۲۲ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۴۳۹۹
خبر
۶

خارج از معمول

سیف ممنوع الخروج نیست

معاون اجتماعی پلیس مرزبانی کشور اعلام کرد: دستوری مبنی بر ممنوع الخروج بودن رئیس سابق بانک مرکزی ولی الله سیف دریافت نکرده ایم. به گزارش پایگاه خبری انتخاب، سرهنگ خاتمی معاون اجتماعی پلیس مرزبانی در رابطه با شایعه ممنوع الخروجی ولی الله سیف رئیس سابق بانک مرکزی اظهار کرد: هیچ دستوری مبنی بر ممنوع الخروجی رئیس سابق بانک مرکزی به مرزبانی ابلاغ نشده است.

پیش تر عضو کمیسیون شوراهای مجلس از مکاتبه 20 نماینده با رئیس قوه قضائیه برای ممنوع الخروج شدن رئیس کل سابق بانک مرکزی خبر داده بود. ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف آباد با اشاره به نوسانات و سوءمدیریت شدید در بازار ارز و سکه طی ماه های اخیر و تغییر رئیس کل بانک مرکزی تاکید کرده بود: به همراه 20 نفر از نمایندگان نامه ای به رئیس قوه قضائیه نوشته ایم و درخواست کرده ایم مسوولانی که فرزندان آنها بیرون از کشور یا دوتابعیتی هستند و خودشان هم در مظان اتهام قرار دارند، فعلا ممنوع الخروج شوند تا به وضعیت شان رسیدگی شود.

صادرات سالانه 150 میلیون دلار میگو از شیلات هرمزگان

ایسنا: قائم مقام شیلات کشور در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل شیلات هرمزگان با قدردانی از حمایت های بی بدیل ریاست جهاد کشاورزی هرمزگان از حوزه شیلات این استان، افزود: باید سیاست ها و فعالیت های مجموعه شیلات هرمزگان به مردم اعلام شود تا در جریان فعالیت ها قرار گیرند.

سیف الله حقیقی با بیان اینکه شیلات هرمزگان از جایگاه خاصی در کشور برخوردار است، تصریح کرد: پتانسیل های صید و صیادی در هرمزگان بر کسی پوشیده نیست. حقیقی با اشاره به آغاز صنعت پرورش میگوی کشور از بندر کلاهی میناب افزود: در سال های ابتدایی شروع این طرح تنها سیاست دولت، تولید به میزان انبوه بود که با تلاش صورت گرفته در مجموعه شیلات هرمزگان، هم اکنون صادرات سالانه به میزان 150 میلیون دلاری را شاهد هستیم. این مقام مسوول تعدد بالای جزایر در هرمزگان را یک پتانسیل بزرگ عنوان کرد و افزود: با همکاری سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان و منابع طبیعی، پهنه بندی سواحل درزمینه توسعه آبزی پروری در دستور کار قرارگرفته تا وظیفه دولت در این زمینه که همان فراهم کردن بستر تولید و اشتغال برای بخش خصوصی است محقق شود.