آرشیو دوشنبه ۲۲ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۴۱۵۹
ورزش
۱۵
گزارش - 2

جنگ دروازه بان ها

بهرام سرگوسرایی

حضور دو دروازه بان مطرح در یک تیم، همیشه حاشیه های خاص خودش را به همراه خواهد داشت. درگیری های ترشتگن و براوو در بارسا هنوز در یادها مانده که در نهایت منجر به خروج براوو از بلوگرانا شد. براوو و ادرسون، کاسیاس و دیه گو لوپز، ژولیو سزار و تولدو، پتر چک و تیبو کورتوآ و چندین نمونه دیگر، باعث به وجود آمدن حاشیه هایی در تیم های شان شده بودند. دروازه بان های بزرگی که هر کدام توقع فیکس بودن در ترکیب برای تمام بازی ها را داشتند. مربیان وقتی در چنین شرایطی قرار می گیرند، تصمیمات شان حیاتی خواهد بود. نوع برخورد با هر کدام از این ستاره ها، شاید سرنوشت تیم را مشخص کند.

امسال هم تیم هایی هستند که دو دروازه بان خوب و رقیب دارند و این مساله در طول فصل مربی را آزار خواهد داد. انتقال کورتوآ به مادرید، باعث شد اکثرا تصور کنند که او قطعا گلر شماره یک خواهد شد و ناواس قید حضور در رئال را خواهد زد. اما کیلور ناواس در یک مصاحبه اعلام کرد که ترک رئال مادرید برای او مانند مرگ می ماند و هرگز به دنبال مرگ نخواهد رفت. از سوی دیگر او نقشی کلیدی در سه قهرمانی پیاپی رئال مادرید در لیگ قهرمانان داشته و در بازی دوستانه شنبه شب مقابل میلان هم عملکردی حیرت انگیز داشت. همین عملکرد باعث شد او مورد تمجید رسانه ها و هواداران قرار بگیرد. لوپتگی در مورد این جنگ درون دروازه به رسانه ها گفت: «یک رقابت بسیار بزرگ را درون دروازه خواهیم داشت و این برای تیم یک موهبت است. کیلور و کورتوا نه تنها یک مشکل نیستند که دو راه حل فوق العاده محسوب می شوند. در هر صورت یک دروازه بان باید روی نیمکت بنشیند و بازی های زیادی به وی نخواهد رسید اما با این قضیه به صورت یک مشکل برخورد نخواهیم کرد. یک تصمیم درست و منطقی برای انتخاب گلر اصلی خواهم گرفت.»

آرئولا و جیجی بوفون، دو دروازه بان آماده پاری سن ژرمن هستند. قطعا بوفون گلر اصلی تیم خواهد بود. اما راضی کردن آرئولا به نیمکت نشینی در تمام بازی ها کار چندان ساده ای نیست. بوفون یک پروژه بلندمدت نیست و یک گلر جوان هم در تیم نیاز است. نارضایتی آرئولا می تواند آینده دروازه بانی پاری سن ژرمن را تحت تاثیر قرار دهد و باید دید چه تعداد بازی به او در طول این فصل خواهد رسید.