آرشیو دوشنبه ۲۲ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۶۸۵۱
فرهنگی
۸

روی خط خبر

«آشوب» در جشنواره سان فرانسیسکو

موزیک ویدئوی «آشوب» با صدای سورنا منتصر نامزد بهترین موزیک ویدئو از یازدهمین دوره جشنواره فیلم های ایرانی سان فرانسیسکو شد.«آشوب» به کارگردانی علیرضا ربیع مقدم دومین موزیک ویدئوی ایرانی است که در سایت IMDB ثبت و موفق به کسب امتیاز 8 از 10 شده است.

نمایشی براساس «شاه لیر»

نمایش کمدی – درام «سرحدات لیر» به کارگردانی مهتاب شکریان و تهیه کنندگی امیررضا زمردی از اول شهریور ماه تا 25 شهریور در سالن «تئاتر مستقل» هر شب ساعت 22 به روی صحنه می رود.

نقد کتاب صوتی «به لهجه سپیدار»

جلسه نقد کتاب صوتی «به لهجه سپیدار» به قلم و روایت علی میرمیرانی برگزار می شود.این برنامه به همت نوین کتاب گویا، ناشر این اثر، روز چهارشنبه 24 مردادماه ساعت 18 در محل شهر کتاب دانشگاه به نشانی خیابان انقلاب، خیابان قدس، نبش بزرگمهر، پلاک 9 برگزار می شود و حضور برای عموم علاقه مندان آزاد است.

فراخوان ثبت نام در دوره آموزش مستندنگاری

بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان برای پذیرش در دوره آموزشی مستندنگاری فراخوان داد.علاقه مندان برای ثبت نام می توانند به نشانی اینترنتی mostanad.adabiatirani.com مراجعه کرده و اطلاعات خواسته شده را تکمیل کنند.

دوره آموزشی زبان سانسکریت

دوره مقدماتی آشنایی با زبان سانسکریت با حضور بلرام شکلا، استاد زبان سانسکریت دانشگاه دهلی و شاعر پارسی گو، 21 و 22 مرداد درحوزه هنری برگزار می شود. شکلا، استاد دپارتمان هندوشناسی دانشگاه دهلی است و چند سالی است به آموزش زبان فارسی هم مشغول است. علاوه بر این، مشغول ترجمه گزیده شعرهایی از حافظ و مولانا به زبان سانسکریت است.

خرید حدود 25 میلیارد ریال کتاب

هیات انتخاب و خرید کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسات 595 و 596 خرید 24 میلیارد و 990 میلیون و 685 هزار ریال را به تصویب رساند.

آخرین فرصت برای حضور در تئاتر فجر

تنها 10 روز تا پایان مرحله اول بخش تئاتر صحنه ای جشنواره بین المللی تئاتر فجر باقی است.بر اساس این خبر آثاری که از اول مهرماه 1396 تا پایان تیرماه 1397 در یکی از تالارهای نمایشی کشور(در شهر تهران حداقل 15 اجرا و در استان ها حداقل 7 اجرا) به صحنه رفته باشند، باید تا پایان مرداد ماه نسبت به ثبت نام در سایت جشنواره اقدام کنند.