آرشیو دوشنبه ۲۲ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۵۱۷۷
صفحه اول
۱

1600 دستگاه اجرایی، اطلاعات حقوق و مزایا را افشا نکرده اند

رئیس مرکز فناوری اطلاعات سازمان اداری و استخدامی با بیان این که 1600 دستگاه اجرایی اطلاعات مربوط به حقوق و مزایا را ارائه نکردند، گفت: میزان حقوق مدیران دولتی بعد از تکمیل و ثبت اطلاعات مربوط به حقوق در سامانه جامع سازمان افشا می شود.

به گزارش تسنیم، با گذشت دو سال از افشای فیش های حقوق نجومی و دستور رئیس جمهور مبنی بر ایجاد یک سامانه اینترنتی با امکان رویت برای عموم مردم جهت نمایش میزان حقوق مدیران در دستگاه ها و ارگان های دولتی، سرانجام و بنا به حکم ماده 29 قانون برنامه ششم توسعه مقرر شد از ابتدای سال 97 حقوق مدیران دستگاه های اجرایی افشا شود.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات سازمان اداری و استخدامی در این باره گفت: طبق قانون از ابتدای سال 97 این سامانه آماده شده و امکان ثبت و ورود اطلاعات وجود داشته است اما بسیاری از دستگاه های اجرایی اقدام به ورود اطلاعات نکردند که در این صورت نظارت دستگاه های نظارتی بر این امر بیش از پیش شد و بنا بر آخرین آمار در حال حاضر که بیش از 2000 دستگاه اجرایی به همراه زیرمجموعه ها و ادارات کل استان ها فعالیت دارند تنها 400 دستگاه و نهاد اجرایی دولتی از سامانه استفاده کرده و اطلاعات مربوط به حقوق و مزایای مدیران را در سیستم ثبت کرده اند.

وی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی و قوه مقننه جمهوری اسلامی ایران نام کاربری و شناسه عبور برای ورود به سامانه و ثبت اطلاعات دریافت کرده اما تا به امروز اقدام به ثبت اطلاعات نکرده اند.

رئیس مرکز هوشمندسازی سازمان اداری و استخدامی با بیان این که وظیفه پیگیری ثبت اطلاعات با سازمان اداری و استخدامی نبوده و تنها وظیفه سازمان اداری و استخدامی ایجاد زیرساخت های لازم است، گفت: سازمان استخدامی بعد از تحویل سامانه و ایجاد زیرساخت های لازم با دستگاه های اجرایی مکاتبه انجام داده و پیگیر ثبت اطلاعات بوده است و اگر در این روند شاهد عدم ورود اطلاعات و تخلف از سوی دستگاه های اجرایی و نهادهای دولتی بودیم، موضوع را به دستگاه های نظارتی ارجاع می دهیم.

وی افزود: به صورت کلی دستگاه های نظارتی موظفند کنترل کنند در پایان هر ماه حقوق و مزایای پرداختی کارمندان و مدیران اطلاعات آنها در سامانه ثبت و به سازمان ارسال شود. مسئولیت پیگیری و ثبت اطلاعات باید از سوی دستگاه های نظارتی باشد اما سازمان اداری و استخدامی نیز همواره نظارت هایی، بر این بخش داشته است.