آرشیو شنبه ۲۷ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۶۸۵۵
ورزشی
۲۳

بازتاب

سلطانی فر: در صورت ابلاغ قانون بازنشستگان، تغییرات از هفته اول آغاز می شود

مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان درباره جوانگرایی در مدیریت ستادی و فدراسیون ها گفت: «در انتخابات فدراسیون ها برخی از مدیران بازنشسته جای خود را به مدیران جوان دادند. در ادارات کل ورزش و جوانان استان ها نیز اکنون هشت مدیر زیر 40 سال داریم. در صورت ابلاغ قانون بازنشستگان از همان اول تغییرات بازنشستگان را آغاز می کنیم تا روند جوانگرایی در مدیریت ادامه داشته باشد.» او افزود: «روند جوانگرایی مدیریتی در وزارت ورزش و جوانان ادامه خواهد یافت، به طوری که بعد از ابلاغ قانون منع به کارگیری بازنشستگان، همان هفته اول تغییرات را ایجاد می کنیم و نوبت برای جوانان است چرا که جوانگرایی در قالب رویکردهای ما قرار دارد و موجب اتفاقات خوبی خواهد شد.»

با پیروزی 2-4 اتلتیکو در سوپرجام اروپا رکورد 18 ساله رئال شکسته شد

پیروزی 2-4 اتلتیکو مادرید مقابل همشهری پرستاره تر خود رئال در شهر تالین مرکز کشور استونی و در مسابقه سوپرجام فوتبال اروپا سبب شد نوار

18 ساله شکست ناپذیری کهکشانی ها در فینال های اروپایی قطع شود. آخرین باخت رئال در یک فینال بین المللی به سال 2000 و به دیدار جام بین قاره ای مقابل بوکاجونیورز آرژانتین و با نتیجه 1-2 برمی گشت.

این نتیجه عالی همچنین سبب شد سلطه باشگاه های اسپانیایی به سوپرجام اروپا که از سال 2009 آغاز شده، استمرار یابد و دیه گو سیمئونه سرمربی آرژانتینی اتلتیکو با پیشی گرفتن از لوئیس آراگونس به بهترین مربی تاریخ این باشگاه تبدیل شود. در پایان مسابقه ای که وقت عادی آن با تساوی 2-2 پایان گرفت و گل های پیروزی ساز اتلتیکو در وقت اضافه و توسط سائول و کوکه به ثمر رسید و گل ثانیه 49 دیه گو کاستا برای اتلتیکو سریع ترین گل تاریخ سوپرجام بود (و رسانه های اروپا غیبت کریس رونالدوی کوچ کرده به یوونتوس را دلیل اصلی شکست سنگین رئال عنوان کردند)، سرخیو راموس مدافع قدیمی رئال متذکر شد رئال این بار هم از شکست پلی به سوی پیروزی های بعدی خواهد ساخت و جولن لوپتگی سرمربی رئال مدعی شد تیمش بهتر از حریف نشان داده و فقط مغلوب اشتباهات فردی خود شده است. دیه گو سیمئونه هم گفت پیروزی مقابل پرافتخارترین تیم اروپا هرچند شیرین است اما اتلتیکو فرصتی برای جشن گرفتن ندارد و باید مهیای مسابقات لیگ اسپانیا شود.