آرشیو پنجشنبه ۲۵ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۵۱۸۰
جامعه
۱۸

جای خالی 4000 معلم تربیت بدنی

مدیرکل تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی آموزش و پرورش گفت: 33 هزار معلم تربیت بدنی در کشور داریم که با توجه به استقرار پایه دوازدهم حدود 4000 نیروی دیگر کم داریم.

به گزارش ایلنا، محمد جعفری درباره تامین نیروی مورد نیاز تربیت بدنی برای مدارس افزود: بعد از این که ستاد عالی گسترش و ارتقای فعالیت های تربیت بدنی و برنامه های دانش آموزی با اولویت مدارس دخترانه ابتدایی با حضور وزیر و معاونان وی تشکیل شد، دستورالعملی در این ستاد درخصوص تربیت مدرس به استان ها ابلاغ و دوره هایی برای آنها در نظر گرفته شد. در این زمینه در بعضی از استان ها کار با قدرت شروع شده است.

وی ادامه داد: همچنین برای تامین نیروهای تربیت بدنی یک ستاد اجرایی در دفتر تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی تشکیل دادیم که دارای سه کمیته تهیه و تدوین محتوا، کمیته هماهنگی، برنامه ریزی و پیگیری امور و کمیته رسانه است. جعفری عنوان کرد: در کمیته تدوین محتوا؛ سرفصل ها و محتوایی زیر نظر صاحب نظران جمع آوری شده که برای شروع سال تحصیلی در اختیار معلم ابتدایی پایه قرار می گیرد، این کتاب جامع تحت عنوان «آنچه معلم پایه باید بداند» است که هم در مورد درس تربیت بدنی و موارد تکمیلی دیگر است.

جعفری با اشاره به اعتباراتی که برای تامین نیرو و آموزش مربیان تربیت بدنی ابلاغ شده است، بیان کرد: حدود پنج میلیارد تومان در این زمینه به استان ها ابلاغ کردیم تا اهداف مربوط به آموزش صورت بگیرد. پس از این آموزش ها یکی از اهداف مهم ما این است که بعد از اجرایی شدن طرح و به کارگیری نیروها، کارهای آنها به دقت پیگیری شود.

وی عنوان کرد: هدف ما از این آموزش ها فقط تامین نیرو به لحاظ تعداد نیست، بلکه می خواهیم معلمان حتی به خاطر سلامت خودشان هم که شده آموزش ببینند یا حتی فراتر از این معلم در کلاس درس تخصصی به صورت تلفیقی عمل کنند به این شکل که در کلاس های درس ریاضی، علوم و... برخی دروس را با فعالیت های بدنی آموزش دهند.