آرشیو پنجشنبه ۲۵ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۵۱۸۰
رسانه: بین الملل
۸

نصرالله: ایران پایگاه اساسی محور مقاومت است

منبع: مهر

دبیرکل حزب ا... لبنان در سالگرد پیروزی تاریخی مقاومت گفت: حزب ا... امروز از اسرائیل قوی تر است. وی همچنین از کسانی که با قدرت از حزب ا... حمایت کردند بخصوص جمهوری اسلامی ایران و سوریه تشکر کرد. سید حسن نصرا... که به مناسبت بزرگداشت دوازدهمین سالگرد پیروزی تاریخی مقاومت در جنگ سی و سه روزه بر رژیم اشغالگر قدس سخن می گفت، افزود: این پیروزی بسیاری از معادلات را تغییر داد. ما از این جنگ بزرگ کنونی علیه محور مقاومت در منطقه نیز به یاری خداوند با پیروزی و سربلندی بیرون خواهیم آمد. وی ادامه داد از سال 2006 میلادی تا امروز، اسرائیل به خاطر معادلات مقاومت در بازدارندگی با لبنان قرار دارد. مقاومت امروز قوی تر از همیشه است.‎ یک افسر بلندپایه اسرائیلی نیز چند روز قبل اعتراف کرد حزب ا... قوی ترین ارتش در خاورمیانه بعد از ارتش اسرائیل است. من با این ارزیابی موافق نیستم اما این بیانگر نگاه اسرائیل به این مقاومت است که می خواستند آن را در سال 2006 میلادی از بین ببرند.

نصرا... همچنین به پایداری محور مقاومت و پیروزی ایران، عراق، سوریه و پایداری یمن و نیز وضعیت موجود در لبنان از یک سو و بحران های خود آمریکا و مشکلاتش حتی با دوستان و هم پیمانانش و نیز با روسیه و چین و پس رفت محور منطقه ای تحت سرکردگی عربستان در منطقه اشاره کرد و گفت: این محور در سوریه و عراق و در سوق دادن جهان برای محاصره ایران و اعمال تحریم ها در سایه ترامپ و نیز در جنگ خود علیه یمن شکست خورد. امروز از منطقه ضاحیه بیروت خطاب به منطقه ضحیان در صعده یمن می گویم کسانی که شمار را به قتل رساندند؛ همان کسانی هستند که کودکان ما را در قانا و لبنان به قتل رساندند. همان کسانی که خون ما را در لبنان ریختند.

دبیرکل حزب ا... گفت: امروز به تحریم ایران روی آورده اند. ایران پایگاه قدرت اساسی در محور مقاومت است. تحریم ها به این امید است که باعث شود محور مقاومت تضعیف شود. در این میان کسانی که به ناآرام کردن اوضاع داخلی ایران دل بسته اند، در توهم به سر می برند.