آرشیو دوشنبه ۲۹ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۸۳
اخبار کشور
۲

کیهان و خوانندگان

33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر

33916546 تمام ساعات شبانه روز

سامانه پیام کوتاه 30002323

* در هفته دولت و گرامی داشت یاد شهیدان رجائی و باهنر، باید سیره عملی آنان مدنظر قرار گیرد. به رئیس جمهور پیشنهاد می کنم به مناسبت فرارسیدن هفته دولت، حقوق وزرای کابینه را برابر حقوق متوسط کارمندان قرار دهد تا راه و روش شهیدان رجائی و باهنر بار دیگر احیا شود.

نوربخش- مشهد مقدس

* آقای رئیس جمهور برای اثبات صداقت خود باید به خاطر ضعف های دولت خود و به وجود آمدن مشکلات و فشارهای اقتصادی که به ملت وارد شده از مردم عذرخواهی می کرد.

59500912

* به جای اعلام اسامی ده خریدار بزرگ سکه، که به دلیل بی تدبیری دولت مرتکب خطا شده اند، اسامی مفسدین اقتصادی که عمدا یا سهوا وضع جامعه را به این شکل درآورده اند اعلام شود تا دولت از حالت انفعال خارج شود و با تمام توان و همراهی مردمی به حل مشکلات بپردازد!

34880913

* افراد احتکارکننده ارزاق و اجناس مورد نیاز مردم در دشمنی با ملت ایران همراه با آمریکا و اسرائیل هستند.

62900915

* اگر این همه کالاهای احتکارشده روانه بازار شود نقش بزرگی در شکستن قیمت ها در جامعه خواهد داشت. نکند با گرفتن مقداری جریمه سر و ته قضیه را به هم بیاورند.

28050916

* پیشنهاد می کنم اجناس احتکار شده ها را با ثبت کدملی افراد، به عروس و دامادهای کم درآمدی که تازه تشکیل زندگی می دهند واگذار کنند.

83970912

* احتکار اجناس و کالاها فشار اقتصادی به مردم را دوچندان کرده از سازمان تعزیرات حکومتی و قوه قضائیه می خواهیم قاطعانه با عوامل این فساد برخورد کنند. بلکه گشایشی در زندگی مردم ایجاد بشود.

12260912

* برخی از صاحب نظران جریان مدعی اطلاح طلبی به گونه ای درباره وضعیت کشور سخن می گویند که گویا دیگر امیدی به بهبود و اصلاح نیست! در حالی که این حضرات نه دنبال اصلاح فساد و مبارزه با قاچاق و... بلکه به دنبال مذاکره مجدد با استکبار هستند. آنها می خواهند وضع پایانی دولت دهم را رقم بزنند تا دولت بعدی مذاکره خسارت بار دیگری را آغاز کند و پس از نابودی تجهیزات هسته ای حالا موشک ها و سپاه را روی میز مذاکره قرار دهند! هدف اصلی هم نابودی کشور است. اینها در عمل می گویند از خدا دست بردارید و به دامن شیطان پناه ببرید!

بیگ زاده

* استقلال فقط حفظ مرزهای جغرافیایی نیست وقتی ارزش پول و سرمایه مردم به دلیل سیاست غلط دولت به یک سوم کاهش پیدا می کند یعنی اینکه استقلال کشور آسیب دیده است.

61160903

* امیدوارم صحنه های صف کشیدن مردم ترکیه برای فروش طلا و دلارهای خود به دولت برای گروهی از هم وطنان بی توجه ما درس عبرت بشود و موجب گردد آنان نیز نسبت به منافع ملی کشور عرق و تعصب داشته باشند.

کرمی

* دولت ترکیه به حدی برای مردم خود اعتماد ایجاد کرده که این مردم برای کمک به دولتمردان خود دلارهای خود را آتش می زنند یا برای فروش آن صف می ایستند. دولتمردان ما هم یاد بگیرند با خدمات صادقانه دربین مردم اعتماد ایجاد کنند.

25310916

* دولت حداقل یارانه کسانی را که اقدام به خرید کلان ارز و سکه کردند و خزانه ارز و طلای کشور را به غارت بردند، قطع کند.

60450913

* امتیازهای نقد و درشتی که این دولت در برجام نصیب دشمن کرد باعث اشتهای آمریکا برای گرفتن باج های بیشتر شد. باید اول خسارت های برجام از دشمن ستانده شود تا بتوان اشتهای او را کور کرد.

79560935

* دولتمردان ما در برجام امضای کری وزیر خارجه آمریکا را تضمین دانستند درنتیجه با وارد کردن اجناس اروپایی و غیراروپایی کشور را به این وضع بد انداختند درحالی که در همسایگی ما کشور ترکیه برای کالاهای خارجی تعرفه گمرکی سنگین وضع می کند.

88530912

* عده ای در داخل کشور با گران کردن خودروی داخلی دانسته یا ندانسته درصددند اقبال مردم به سمت خرید خودروهای خارجی برود و تا حدودی هم در این کار موفق بوده اند.

79560935

* این دولت گرانی ها و مشکلات را حباب می بیند. گویا اصلا فشار به زندگی مردم وارد نمی شود! بدین ترتیب مقدمه هر اقدامی باید تغییر نگاه، رویکرد و سیاست کلی دولت باشد.

12580938

* دولت که بنزین را با دلار حساب می کند و نتیجه می گیرد ارزان است حقوق کارگران و کارمندان را هم به دلار بپردازد!

84950911

* معتقدم رویه فعلی وزارت بهداشت در درجه بندی کیفیت داروها باید برچیده شود. مهم این است که بیمار با مصرف دارو بهبود پیدا کند. بنابراین دارو کالا نیست که از نظر کیفیت و قیمت درجه بندی بشود.

62630938

* عامل بسیاری از این نابسامانی های اقتصادی، روحی، روانی و به ویژه معیشت مردم سخنگوی سابق و رئیس بانک مرکزی و معاون اول رئیس جمهور به عنوان رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی بودند. آنها چوب حراج به ارز و سکه کشور زدند.

89610930 و 28460935

* آن مجری رسانه ملی که نتواند افکار عمومی جامعه و مطالبات برحق مردم را در جلسه پاسخگویی مسئولان نمایندگی کند بهتر است که این مسئولیت را به اهلش بسپارد و کنار برود.

24700919

* اگر دولت کارآمد باشد نباید شرکت های پخش دارو با اینکه داروهای خاص در انبار دارند از عرضه آن خودداری کنند. دولتمردان این ناتوانی خود را چگونه می خواهند توجیه کنند؟ سیاست انداختن مشکلات به گردن قبلی ها نیز دیگر برای مردم نخ نما شده است.

17580935

* بعضی از دولتی ها قبل از اینکه فرصت فرار از کشور را پیدا کنند باید به دلیل به هم ریختن وضعیت بازار سکه و ارز و از آن مهم تر، از ارزش انداختن جایگاه ریال(پول ملی کشور) بازداشت و محاکمه شوند.

87120912

* پلیس آگاهی 20 نفر از سارقین خودرو را دستگیر و در برابر 80 میلیون بیننده از رسانه ملی به نمایش گذاشت! باید با غارتگران بیت المال، محتکرین، متخلفین فروش ارز و سکه، مفسدین اقتصادی و... نیز به همین نحو برخورد شود.

94380912

* وزارت نیرو در این آشفته بازار ارز و سکه، گرانی و تورم که مردم به ویژه قشر حقوق بگیر که در تهیه مایحتاج روزانه خود مانده اند، بهای برق مصرفی را دو برابر کرده است، چرا؟!

یک هم وطن از خوزستان

* معوقه سه ماه معلولین تحت پوشش بهزیستی با یک ماه مستمری صد هزار تومان به حسابشان واریز شد؟! خانواده ای که دو معلول دارد با 200 هزار تومان چگونه به رتق و فتق مشکلاتش بپردازد؟ اگر مسئولان از جیب خودشان می دهند، نمی خواهیم!

16380938

* از نیروی انتظامی درخواست می شود در آخر شب و نزدیک سحر گشت های نامحسوسی در بزرگراه ها، بلوارها، خیابان ها و... داشته باشد. برخی رانندگان در معابر شهری گویا در حالت مستی و یا در اتوبان تهران- قم رانندگی می کنند! برخی خودروها در خیابان شریعتی و خیابان های حد فاصل بلوار شهید اندرزگو تا میدان قدس با سرعت بسیار بالایی تردد می کنند!

دشتی

* بعد از 24 سال سابقه در وزارت نفت مدرک گرفتم ولی از پذیرفتن آن ابا دارند. می گویند مدرک شما نه مرتبط با تخصص شماست و نه نیمه مرتبط! مثل یک استخدامی تازه با من رفتار می کنند. چرا؟!

84380916