آرشیو دوشنبه ۲۹ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۶۸۵۷
سیاسی
۶

لاریجانی: موافقتنامه خزر مربوط به تحدید حدود مرزها نیست

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: موافقتنامه خزر مربوط به تحدید حدود نیست، بلکه این توافق درخصوص شرایط نظامی و مسائل محیط زیستی دریای خزر است. به گزارش ایرنا، علی لاریجانی در نشست دیروز مجلس اسلامی بعد از اخطارهایی که نمایندگان درخصوص موضوع دریای خزر بیان کردند، اظهار داشت: در مورد بحث دریای خزر غوغایی که به پا می کنند، یک بحث است ولی تا جایی که من اطلاع دارم این موضوع مربوط به تحدید حدود نیست.رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این موافقتنامه مربوط به شرایط نظامی، مسائل محیط زیست و این جنس کارها در دریای خزر است. لاریجانی تصریح کرد: موافقتنامه باید به مجلس بیاید و این امضا، اولیه بوده و لایحه آن به مجلس می آید و در آن زمان بحث های لازم صورت می گیرد.

سوال 10 نماینده از ظریف درباره خزر

با وجود این، روز گذشته سوال 10 نماینده عضو فراکسیون امید از وزیر امور خارجه کشورمان درباره مذاکرات خزر تقدیم هیات رئیسه مجلس شد. قاسم میرزایی نیکو در همین باره گفت: دستگاه دیپلماسی باید درباره نقش خود در تدوین پیش نویس کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر تهیه شده از سوی روسیه، اساس تقسیم بندی ها، علت مشخص شدن سهم این کشور و قزاقستان و مذاکرات انجام شده توضیحاتی ارائه کند.وی یادآور شد: این سوال پس از ارائه به هیات رئیسه مجلس به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ارجاع شد و قرار است در این کمیسیون بررسی شود.

وی امضا کنندگان این سوال را بهرام پارسایی، عبدالکریم حسین زاده، الیاس حضرتی، فاطمه سعیدی، محمدعلی وکیلی، بهروز بنیادی، قاسم میرزایی نیکو، محمود نگهبان، پروانه سلحشوری و علی ابراهیمی عنوان کرد.