آرشیو دوشنبه ۲۹ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۸۳
اخبار کشور
۱۰

وزرا از پاسخ به نمایندگان مردم طفره می روند

دبیر کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: بسیاری از وزرای دولت از پاسخگویی به سوالات بی شمار نمایندگان مجلس در مورد نحوه عملکردشان فرار می کنند.

ولی داداشی در گفت وگو با تسنیم در رشت اظهار داشت: بسیاری از وزرای دولت به هیچ عنوان خود را در مقابل مردم و مجلس پاسخگو نمی بینند به طوری که ضمن بی جواب گذاشتن بسیاری از سوالات نمایندگان بعضا از پاسخگویی به آنان نیز فرار می کنند.

وی عنوان کرد: پاسخگو نبودن بسیاری از وزرای دولت و عملکرد ضعیفشان موجب مطرح شدن مسائلی از قبیل استیضاح و یا سوال از آنان در مجلس شده است.

نماینده مردم آستارا در مجلس با اشاره به اینکه مجلس تاکنون مکاتبات زیاد و بی نتیجه ای با بسیاری از وزرا دا شته است ابراز داشت: نمایندگان مجلس برای دفاع از حقوق مردم و در راستای انجام وظیفه نظارتی خود مطالبه گری های جدی از عملکرد بسیاری از وزارتخانه ها دارند.

وی بیان داشت: در ماه های اخیر اتفاقات بسیار زیادی در کشور به ویژه در حوزه مسائل اقتصادی که مشکلات عدیده ای را برای مردم ایجاد کرد رخ داد اما مسئولان و وزرا به جای شفاف سازی از پاسخگویی فرار می کنند.

داداشی عنوان کرد: امیدواریم دولت در مورد وزارتخانه هایی که تاکنون همکاری و ارتباط دو سویه لازم را با مجلس نداشته اند اقدامی انجام داده تا آنان در مسیر تعامل بیشتر با نمایندگان گام بردارند.

دبیر کمیسیون اصل 90 مجلس تصریح کرد: اگر این نقش به خوبی در مسیر خود محقق شود مجلس نیز برای اجرای قانون و تدوین برنامه های کوتاه مدت و بلندمدت برای کشور عملکرد بهتری خواهد داشت.

نماینده مردم آستارا در مجلس ادامه کوتاهی های انجام شده توسط وزرای اقتصادی دولت را غیرقابل پذیرش دانست و اظهار داشت: با توجه به ایجاد مشکلات عدیده اقتصادی و معیشتی، مردم ضمن اقدام جدی دولت جهت رفع نابه سامانی ها منتظر شنیدن پاسخ مسئولان هستند.