آرشیو دوشنبه ۲۹ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۸۳
اقتصادی
۴

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران: مرغ تا پایان هفته ارزان می شود

در حالیکه طی روزهای اخیر قیمت هر کیلوگرم مرغ به 11 هزار تومان رسیده بود مدیرکل پشتیبانی امور دام تهران از توزیع مرغ با قیمت 6750 تا 8175 تومان تا پایان هفته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، رضا سالمی با اشاره به اینکه عرضه گوشت مرغ به علت افزایش دما و خسارات ناشی از قطع برق در سالن های پرورش مختل شده است، افزود: این عوامل سبب شد قیمت گوشت مرغ در بازار افزایش یابد.وی گفت:​ به منظور تامین نیاز شهروندان و مدیریت بازار روزانه 300 تا 500 تن مرغ منجمد با قیمت هر کیلوگرم 6750 تومان و 100 تا 150 تن گوشت گرم مرغ با قیمت هر کیلوگرم 8175 تومان در میدان مرکزی بهمن، میادین میوه و تره بار و فروشگاه های زنجیره ای و تعاونی ها توزیع و عرضه می شود.مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران افزود: این شرکت هر کیلوگرم مرغ منجمد را در سردخانه 6320 تومان و هر کیلوگرم گوشت گرم را 7600 تومان در اختیار توزیع کنندگان قرار می دهد.سالمی ادامه داد:​ با افزایش جوجه ریزی و رفع مشکلات قطع برق و توزیع گوشت مرغ با قیمت مصوب بازار این محصول تا پایان هفته متعادل می شود. قیمت کارشناسی هر کیلوگرم گوشت مرغ 9250 تومان است و بیشتر از آن مورد تایید نیست.

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران درباره اقدامات تنظیم بازار تخم مرغ گفت: در میادین میوه و تره بار و فروشگاه های زنجیره ای شهروند تخم مرغ با قیمت شانه ای 12 هزار و 600 تومان توزیع می شود. ضمن اینکه تخم مرغی که در میادین توزیع می شود تولید داخل است و وارداتی نیست.گفتنی است، قیمت هر کیلوگرم مرغ در روزهای اخیر به 11 هزار تومان رسیده بود.