آرشیو دوشنبه ۲۹ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۸۳
حوادث - اخبار کشور
۱۱

فرمانده پلیس راه کشور: افزایش هزینه سفرهای هوایی و ریلی باعث رشد تصادفات شده است

فرمانده پلیس راه کشور گفت: افزایش هزینه های سفرهای هوایی و راه آهن موجب رشد تصادفات در جاده ها می شود و بحث ایمنی خودروها نیز آن را تشدید می کند.

تبریز- خبرنگار کیهان: سرتیپ «محمدحسین حمیدی» افزود: افزایش بسیار بالای قیمت خودروها مردم را وادار به استفاده از خودروهای تولیدی ناایمن می سازد.وی در کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل آذربایجان شرقی تصریح کرد: هر سال بیش از 10 درصد ترددها در جاده های کشور افزایش یافته و 60 درصد حوادث در 30 کیلومتری شهرها رخ می دهد.

وی گفت: جاده تبریز- اهر که 4 سال پیش می گفتند در سال 95 به پایان می رسد هنوز به اتمام نرسیده و امسال می گویند در آخر سال 98 به اتمام می رسد.

حمیدی اظهار داشت: لاین خودروهای سبک و سنگین را هنوز در جاده ها جدا نمی کنیم و نیاز داریم که خودروها و جاده های کشور ایمن باشند. سطح و کیفیت راه ها افزایش یافته و کنترل و نظارت ها آن لاین و دقیق باشند.

وی هشدار داد که از 24 خرداد تا 24 مرداد امسال 1488 نفر در تصادفات کشته و 37 هزار نفر مجروح شده اند و رقم کشته ها از سال 84 کاهش یافت و به 16 هزار نفر رسید و چند سال بر روی همین عدد بود ولی امسال در حال افزایش است.وی گفت: در 2 سال گذشته 35 هزار نفر از مردم در جاده های کشور کشته شده اند. وی گفت: قیمت خودروی ایمن به حدی بالا رفته که حتی قشر متوسط جامعه نیز توان و قدرت خرید آن را ندارند و گرانی بلیت قطار و هواپیما باعث افزایش 10 درصدی ترددها در جاده ها شده که این مسئله آغاز روند صعودی تلفات جاده ای خواهد بود.