آرشیو سه‌شنبه ۳۰ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۸۴
صفحه آخر
۱۲

کوتاه از سراسر جهان

نیجریه

رویترز: یک گروه از افراد مسلح با حمله به روستایی در شمال شرقی نیجریه، دست کم 19 نفر را به قتل رساندند. یکی از نجات یافته ها گفته، افراد مسلح حدود ساعت 2 بامداد روز دوشنبه به روستای «مایلاری» در ایالت بورنو حمله کردند. هنوز مشخص نیست این مهاجمان وابسته به گروه تروریستی «بوکوحرام» بوده اند یا داعش.

کره شمالی

خبرگزاری فرانسه: برخی خانواده های کره شمالی و کره جنوبی که از زمان جنگ دو کره جدا شده بودند، روز گذشته بعد از گذشت بیش از 6 دهه برای اولین بار و در خاک کره شمالی با یکدیگر دیدار کردند. بیش از نیمی از بازماندگان بیش از 80 سال سن دارند. طی این دیدار سه روزه، مشارکت کنندگان تنها 11 ساعت در کنار یکدیگر خواهند بود.

میلیون ها تن از مردم با جنگ کره در سال های 1950 تا 1953 از یکدیگر جدا شدند.

لیبی

روسیا الیوم: سازمان ملل اعلام کرده از آغاز سال 2018 دست کم 130 غیرنظامی در نتیجه چندین سال جنگ و درگیری در لیبی کشته و شماری زخمی شدند که از این تعداد چندین تن کودک هستند. این سازمان همچنین اعلام کرده: در حال حاضر ما رنج و سختی غیرنظامیانی که به خاطر جنگ و درگیری ها ضرر دیده اند، را درک می کنیم و شجاعت کارکنان در زمینه انسانی را می ستاییم.

عراق

نیوزویک: ائتلاف بین المللی تحت فرماندهی آمریکا از کشته شدن یک نظامی آمریکایی و زخمی شدن چند نفر دیگر بر اثر سقوط یک هلی کوپتر در عراق خبر داده است. هنوز علت سقوط هلی کوپتر «ام اچ-60 بلک هاوک» در عراق مشخص نیست، اما منابع نظامی آگاه می گویند این هلی کوپتر هنگام بازگشت از عملیات کوتاهی در منطقه ای نامشخص سقوط کرده است.

سخنگوی ائتلاف آمریکایی در گفت وگو با «نیوزویک» سقوط هلی کوپتر آمریکایی در عراق را تایید کرده است. این ائتلاف همچنین علت سقوط هلی کوپتر مذکور را تیراندازی مهاجمان اعلام کرده است.