آرشیو سه‌شنبه ۳۰ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۸۴
اخبار کشور
۲

کیهان و خوانندگان

33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر

33916546 تمام ساعات شبانه روز

سامانه پیام کوتاه 30002323

* به کسانی که به دنبال ترمیم پل رابطه با شیطان بزرگند عرض می کنم این پل لغزنده و خطرناک یک طرفه در اختیار انگلیس بود و در سال 32 به شیطان بزرگ واگذار شد و قربانی ای مثل مصدق داشت. در سال 57 توسط امام راحل به کلی تخریب شد و از پل توهمی بیش نمانده است تا آدم شدن شیطان - که محال است- این پل درست شدنی نیست.

72150915

* از شنیدن سخنان آقای رئیس جمهور در جلسه اخیر هیئت دولت و دعوت از رئیس جمهور آمریکا برای بازسازی پل ارتباطی بین دو کشور متاسف و بیش از آن متعجب شدم. مگر ایشان مدتی قبل نگفتند مذاکره با آمریکا دیوانگی است؟

95900914

* به رغم اعلام محکم، صریح و رسمی حضرت آقا که مذاکره با شیطان بزرگ انجام نخواهد شد عده ای به دنبال پیدا کردن واژه های دو پهلو و... برای باز نگه داشتن باب مذاکره با شیطان هستند! ای کاش به جای تلاش برای مذاکره با شیطان که جز ضرر چیزی از آن عایدمان نشد برای اعتلای کشور با تکیه بر نیروهای بومی تلاش می شد که امروز این وضع مان نبود؟!

39490912 و 73450912

* در کشور همسایه مان (ترکیه) دولتمردان در خط مقدم نبرد با تحریم ها و زیاده خواهی های آمریکا ایستاده اند و مردم هم در حمایت، سنگ تمام گذاشته اند اما در کشورمان دولتمردان با هر تهدید آمریکا به این فکر می افتند که چگونه می توان به دشمنان بی رحم و جنایتکار امتیاز بیشتری داد بلکه دلشان به رحم بیاید!

0883031

* مهلت چند هفته ای اروپای بدعهد سپری شد ولی دولت مدعی تدبیر و انحصار علم و فن مذاکره، توانایی ملزم ساختن اروپا به تعهداتش را نداشت. آیا بناست همچون مذاکرات بی نتیجه گذشته با آمریکا و دستاورد هیچ را با این سه کشور بی تعهد و بدعهد و دست کم بی اراده در برابر آمریکا هم ادامه دهد و کارنامه 8 ساله خود را با «هیچ» تحویل دولت آینده دهد؟!

31070902

* انتقاد بدون ملاحظه و شفاف از سه قوه و مسئولان و مدیران نه تنها خدشه ای به انقلاب و نظام وارد نمی کند بلکه برعکس موجب تقویت و استحکام نظام می شود.

82200912

* خدا وکیلی در کجای دنیا به کسانی که گرین کارت کشور دیگر را دارند، پست های مهم دولتی و غیردولتی می دهند؟

دشتی

* چرا دولت همانند ترکیه و برخی کشورهای دیگر اقدام به حذف دلار از معادلات تجاری نمی کند؟! تا کی قرار است کمک کننده به دشمن خبیث و مکار بمانیم؟

10340911

* با توجه به سپری شدن بیش از دو هفته از دستگیری برخی مفسدین اقتصادی لازم است دستگاه قضایی گزارش عملکرد خود را طی این دو هفته به مردمی که بی صبرانه منتظر اقدام انقلابی دستگاه قضایی پس از کسب اجازه اش از رهبری هستند، اعلام نماید.

92840912 و ایجادی

* چطور رئیس جمهور کشورمان برای خراب شدن یک پل در ایتالیا و فوت تعدادی از حادثه دیدگان ایتالیایی سریع پیام تسلیت صادر می کند ولی برای قتل عام کودکان مظلوم و معصوم یمن توسط آل سعود و نیز کشتار کودکان افغانستانی توسط دست پرورده های آل سعود خبری از پیام تسلیت نیست؟!

عسگری

* آقای ظریف وزیر خارجه کشورمان به عنوان نقطه قوت برجام گفته است اروپایی ها معتقدند برجام برای امنیت جهانی خیلی مهم و لازم است. معنی این حرف این است که پذیرفته ایم ایران عامل ناامنی بوده و برجام موفق به مهار ایران شده است چرا باید مسئولان کشور چنین توهینی را که حتی در متن برجام هم موجود است بپذیرند؟

06920910

* تا چند ماه پیش کارخانه ها اجناسی را به صورت اقساط 5 ماهه به فروشندگان لوازم خانگی تحویل می دادند ولی حالا فقط دربرابر وجه نقد این کار را می کنند. از مسئولان امر درخواست می شود شرایط را به قبل برگردانند تا بازار رونق بگیرد.

یک هم وطن فروشنده لوازم خانگی از کرمانشاه

* 2 تن رنگ از کشور هندوستان با ارز 4200 تومانی وارد کشور کرده ام اما مسئولین بدون توجه به قیمت فروش عنوان کرده اند که مابه التفاوت آن حدود 4 هزار تومان است و باید پرداخت کنم! آیا این رفتار عامل اصلی در گران شدن اجناس و رشد 100 درصدی در قیمت نیست؟!

شریعت زاده - تهران

* برخی از عمده فروشان قصد دارند، جنس ها را با قیمت درج شده روی کالا و حتی بالاتر از آن به ما مغازه داران بفروشند! ما هم مجبور می شویم با قیمتی بالاتر آن را به مشتری بفروشیم! این باعث هرج ومرج در امر فروش و نارضایتی مشتری می شود و پدیده چند نرخی در بازار رواج پیدا خواهد کرد. اگر درج قیمت روی کالا ضمانت ندارد اعلام عمومی شود و اگر دارد با آن برخورد شود.

یک هم وطن خواربارفروش

* خوشحال هستیم که تعداد نوشت افزارهای با نماد و فرهنگ ایرانی - اسلامی مانند حمایت از کالای ایرانی رو به افزایش گذاشته است. امیدواریم شاهد عرضه این محصولات در کلیه فروشگاه های لوازم التحریر درسراسر کشور باشیم.

62630938

* خطاب به کسانی که برای ورود زنان به ورزشگاه سینه چاک می کنند عرض می کنم چرا برای حیثیت زنان ایرانی در فرودگاه تفلیس سینه چاک نمی کنید؟ چرا نمایندگان ملت واکنشی نشان ندادند؟!

سوری

* آقای رئیس جمهور! نمی خواهم عزت را به پاسپورت ایرانی برگردانید، لطفا حرمت شکسته شده بانوان عفیف ایرانی در تفلیس گرجستان را برگردانید؟!

حسامی

* مشکل امروز کشور طبقه نوکیسه ای است که با تکاثر ثروت و نمایش زندگی اشرافی، فخرفروشی می کند و با رفتارهای ضد ارزش سعی دارد دیگر اقشار جامعه را نیز به انحراف بکشاند.

06090915

پاسخ روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای

در پاسخ به پیام مردمی مندرج در روزنامه تاریخ 97/4/13 در خصوص وضعیت آسفالت آزادراه تبریز- زنجان به آگاهی می رساند. این آزاده راه به صورت مشارکتی و با سرمایه گذاری بانک های ملی، صادرات و رفاه کارگران احداث شده و اخذ عوارض در آن به منظور بازگشت اصل و سود سرمایه گذاری و تامین هزینه های مورد نیاز نگهداری و بهره برداری صورت می پذیرد، ضمن این که تعدیل نرخ های عوارض در آزادراه های مشارکتی در چارچوب قانون مشارکت احداث پروژه های عمرانی بخش راه و ترابری و آیین نامه اجرایی آن و قرارداد مشارکت پس از اخذ نرخ های پیشنهادی شرکت های آزادراهی و بررسی و تایید کمیته تعدیل نرخ های وزارت متبوع، با تصویب مقام عالی وزارت و توسط معاونت محترم برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت متبوع به شرکت های آزادراهی بهره بردار جهت اجرا ابلاغ می شود.

شایان ذکر است به منظور ارتقای سطح عملکردی محور و بهبود کیفیت تردد و نیز ایمنی محور، در حال حاضر اقدامات موثری در دست انجام است که با توجه به هزینه های قابل توجه فعالیت های نگهداری و نیز محدودیت منابع، دریافت عوارض به مانند سایر آزادراه های کشور امری اجتناب ناپذیر می باشد.

شایان ذکر است تاریخ اجرای نرخ های جدید عوارض در سال جاری از 1397/2/22 می باشد و تعدیل نرخ های قبلی در شهریور 1395 بوده است.