آرشیو سه‌شنبه ۳۰ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۸۴
اخبار کشور
۱۰

فارن پالیسی: تشکیل گروه «اقدام ایران» در آمریکا بیشتر اقدامی نمادین است تا هدفمند

یک نشریه آمریکایی در تحلیلی تشکیل گروه موسوم به «گروه اقدام ایران» در وزارت خارجه آمریکا را اقدامی دانسته که بیشتر «نمادین» است تا هدفمند.

نشریه «فارن پالیسی»، در تحلیلی روز جمعه نوشته برخی از تحلیلگران، اعلام تشکیل این گروه را بیشتر اقدامی «نمادین» می دانند تا اقدامی که در پی دستیابی به اهداف واقعی است.

«برت بروئن»، دیپلمات اسبق آمریکایی که در حال حاضر ریاست شرکت مشورتی «Global Situation Room» را به عهده دارد، گفته است: «[برای گروه جدید] نه بودجه جدیدی اعلام شد، نه راهبردی جدید و نه پرسنل جدید».

وی اضافه کرد: «بنابراین، باید آن را نوعی حرکت از سوی واشنگتن دید که با راه انداختن جار و جنجال به دنبال آن است که ژست اقدام بگیرد.»

فارن پالیسی از «هوک» به عنوان شخصیتی یاد کرده که در میان دیپلمات های کهنه کار وزارت خارجه آمریکا به شدت نامحبوب است؛ در این تحلیل آمده است: «برخی او را به خاطر آنکه برای خودشیرینی نزد کاخ سفید و تیلرسون همکاران ممتازشان را از دولت بیرون رانده، سرزنش می کنند.»

به گزارش فارس «مایک پمپئو»، وزیر خارجه آمریکا که از زمان پیوستن به دولت «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا هجمه های تبلیغاتی علیه ایران را یکی از محورهای فعالیتش قرار داده، روز پنجشنبه 25 مرداد تشکیل «گروه اقدام ایران» را اعلام کرد و گفت که گروه اقدام ایران، مسئول راهبری، بازبینی و هماهنگی همه جوانب اقدامات مرتبط با ایران در وزارت خارجه خواهد بود و مستقیما با من کار خواهد کرد.

«پمپئو»، «برایان هوک» 49 ساله که در حال حاضر رئیس دفتر برنامه ریزی سیاسی وزارت خارجه آمریکا است را به عنوان رئیس گروه تازه تشکیل منصوب کرد.