آرشیو سه‌شنبه ۲۳ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۳۲۲۰
هنر
۱۰

تقدیر «صندوق اعتباری هنر» از خبرنگار مناطق زلزله زده سرپل ذهاب

گروه هنر: «صندوق اعتباری هنر» به مناسبت روز خبرنگار، از فیض الله پیری، سردبیر نشریه «سیروان»، به پاس تلاش های او در انعکاس اخبار مناطق زلزله زده سرپل ذهاب قدردانی کرد.

در مراسم پاسداشت روز خبرنگار که از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان، یکشنبه، 21 مرداد، برگزار شد، از سوی «صندوق اعتباری هنر» از فیض الله پیری، خبرنگار حاضر در مناطق زلزله زده سرپل ذهاب، ازگله، دالاهو، قصرشیرین و... به پاس تلاش های ماندگار او در انعکاس اخبار و رویدادهای مناطق زلزله زده و بازتاب آلام و نیازهای هم وطنان آسیب دیده تقدیر شد. فیض الله پیری به صورت داوطلبانه از ابتدای زلزله استان کرمانشاه تاکنون در مناطق زلزله زده حضور یافته و در جهت رسالت خبرنگاری خویش تلاش کرده صدای مردم زلزله زده را از طریق اخبار و فضای مجازی به گوش مردم و مسئولان برساند و از این طریق توانسته است کمک ها و امکاناتی را برای مردم مناطق زلزله زده فراهم آورد.

پیری درخصوص وظایف فعالان رسانه در زمان بلایای طبیعی گفت: «معتقدم روزنامه نگاران باید به طور داوطلبانه به مناطق آسیب دیده بروند و بازتاب دردها را ببینند. ما خبرنگاران در مقابل تمام دردهای مردم مسئولیم. تا دردها و آسیب ها را عنوان نکنیم، مسئولان از کجا اطلاع یابند».

پیری افزود: «زلزله از لحاظ فیزیکی و روانی ادامه دارد. رسانه ها باید اطلاع رسانی کنند تا از طریق رسانه ها مردم از دردها و معضلات اجتماعی مردم آسیب دیده آگاه شوند. اگر کمک ها ادامه یابد، شغل، خانه و... ساخته می شود و امید به زندگی دوباره در آنجا زنده می شود. نهادهای امدادی و بخش های دولتی تاکنون زحمات زیادی کشیده اند، اما دردها در آنجا بسیار است».

او ضمن تقدیر و تشکر از مدیرعامل و مدیران صندوق اعتباری هنر گفت: «طی سفر مدیران صندوق اعتباری هنر، بسیاری از اهالی فرهنگ و هنر منطقه از خدمات بیمه ای و مساعدت های صندوق بهره مند شدند و تلاش کردند به واسطه ارتباطات خود صدای مردم و به خصوص هنرمندان منطقه را به گوش مسئولان برسانند».

شایان توجه است این خبرنگار در این مراسم، هدیه از سوی صندوق اعتباری هنر و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان را به مردم مناطق زلزله زده اهدا کرد.