آرشیو چهارشنبه ۲۴ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۳۲۲۱
اقتصاد
۵

خبر

خودرودارها الحاقیه بیمه بدنه تهیه کنند

سندیکای بیمه گران ایران از بیمه گذاران خواست که برای تهیه الحاقیه بیمه بدنه خودروهای خود به شرکت های بیمه مراجعه کنند. به گزارش ایسنا، سندیکای بیمه گران ایران با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد که در ماه های اخیر قیمت انواع وسایل نقلیه موتوری و لوازم مربوط به آنها با تغییرات و افزایش مواجه شده و بیمه گذاران بیمه های بدنه اتومبیل در صورت اصلاح نکردن سرمایه مورد بیمه خود براساس قیمت روز، هنگام دریافت خسارت با مشکل مواجه خواهند شد. این تصمیم براساس ماده 10 قانون بیمه است که بیمه گر فقط به میزان قیمت واقعی بیمه شده مندرج در بیمه نامه مسئول خسارت خواهد بود، به همین دلیل لازم است که بیمه گذاران با مراجعه به شرکت بیمه و اصلاح مبلغ بیمه شده براساس قیمت روز، الحاقیه لازم را دریافت کنند.

دستور وزیر برای پرداخت مالیات 9 هزار میلیاردی

به دنبال دستور وزیر اقتصاد برای پرداخت 9 هزار میلیارد تومان مالیات از سوی بانک ها، شبکه بانکی با نپذیرفتن این موضوع در حال مکاتبه با معاون اول رئیس جمهور برای حل وفصل آن است. به گزارش ایسنا، اخیرا مسعود کرباسیان، وزیر اقتصاد، سازمان امور مالیاتی را موظف به دریافت 9 هزار میلیارد تومان مالیات از شبکه بانکی کرده است، این رقم البته از سوی مدیران بانکی چندان پذیرفته شده نیست و معتقدند با توجه به شرایط درآمدی و ترازنامه ای آنها امکان پرداخت این رقم وجود ندارد.

محدودیت عرضه بنزین سوپر تا پایان مرداد رفع می شود

رئیس اتحادیه جایگاه داران سوخت کشور گفت: براساس جلسات مستمری که با مسئولان امر داشته ایم، محدودیت عرضه بنزین سوپر نیز تا پایان مرداد رفع می شود. بیژن حاج محمدرضا، رئیس اتحادیه جایگاه داران سوخت کشور، در گفت وگو با تسنیم اظهار کرد: در توزیع بنزین سوپر محدودیت هایی داریم اما این محدودیت، مطلق نیست و این گونه نبوده که به هیچ وجه بنزین سوپر عرضه نشود، بلکه عرضه این نوع بنزین کمتر از میزان تقاضای آن بوده است.