آرشیو یکشنبه ۴‌شهریور ۱۳۹۷، شماره ۶۸۶۰
سیاسی
۲
درنگ

آقای شریعتمداری ما دیدیم شما ندیدید

روزنامه کیهان در ستون اخبار ویژه شماره دیروز خود مدعی شده که چند روزنامه و از جمله «ایران» سه شنبه هفته گذشته خبر گفت و گوی ظریف با سی ان ان را سانسور کرده و به جای آن حاشیه یک تجمع در قم (در انتقاد از سوء مدیریت اقتصادی) را به عنوان فاجعه بزرگ در تیترهای اول خود نشاندند.

حال آن که اگر آقای شریعتمداری، روزنامه ایران در شماره روز سه شنبه هفته گذشته را تورقی می کردند می دیدند، که خبر مورد اشاره در صفحه 2 کار شده و اتفاقا همان نکته مورد نظر ایشان به نقل از ظریف هم سانسور نشده است؛ «ما احساس می کردیم که امریکا، حداقل در برابر ایران، دریافته است که تحریم ها می توانند دشواری های اقتصادی ایجاد کنند اما نمی توانند از طریق آنها به خواسته های سیاسی که مدنظر دارند، دست یابند. من گمان می کردم که امریکایی ها از این مساله آگاهند اما در اشتباه بودم».

جناب شریعتمداری همچون برخی دیگر از همفکران خود در رسانه های مخالف دولت، از صداقت آقای ظریف حکم کلی اشتباه بودن مسیر مذاکرات و برجام را صادر کرده اند که دیگر طبیعی شده است. ما البته عادت نداریم همچون روزنامه کیهان استنطاق کنیم اما حال که ایشان به اشتباه بر ایران خرده گرفته اند، ما هم یادآوری می کنیم آن حاشیه ای که به تعبیر ایشان روزنامه های زنجیره ای به عنوان فاجعه بزرگ در صفحات اول خود آوردند و روزنامه کیهان آن را واجد اهمیت ندانسته، بیانیه و اظهار نظر حضرات آیات مکارم شیرازی و نوری همدانی از مراجع عظام تقلید علیه تجمع تعدادی از طلاب در مدسه فیضیه بود.

روزنامه کیهان خبر یاد شده را در ستون صفحه 10 و با تیتر «سپاه حواشی تجمع اعتراضی قم را محکوم کرد» منتشر کرده و در انتهای آن تنها دو جمله از بیانیه آیت الله مکارم و آیت الله نوری همدانی آورده است.

حال فرض کنید موضوع این بیانیه و اظهار نظر مراجع تقلید در همراهی با آن تجمع بود، آنوقت روزنامه کیهان باز هم آن را در ستون صفحه 10 خود کار می کرد؟