آرشیو یکشنبه ۴‌شهریور ۱۳۹۷، شماره ۶۸۶۰
سیاسی
۶

رحیم مشایی با تاخیر به دادگاه رفت

اسفندیار رحیم مشایی در دادگاه حاضر شد. در حالی که صبح دیروز برخی خبرگزاری ها اعلام کرده بودند «جلسه دادگاه رحیم مشایی به دلیل حاضر نشدن متهم تشکیل نشد» اما جلسه ای که قرار بود 10 صبح برگزار شود، با تاخیر برگزار و دادگاه رسیدگی به اتهامات رئیس دفتر رئیس جمهوری سابق در شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی تهران برگزار شد. بنابر گزارش ها، در نخستین جلسه دادگاه کیفرخواست علیه او قرائت شده است. به گزارش روابط عمومی قوه قضائیه، جلسه دادگاه علنی رسیدگی به اتهامات رئیس دفتر رئیس جمهوری سابق در شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی تهران برگزار شد و دراین جلسه کیفرخواست قرائت و با اعلام تنفس از سوی رئیس دادگاه، ادامه این جلسه به وقت دیگری موکول شد. حسب اعلام رئیس دادگاه در مهلت تنفس، به متهم و وکلای وی فرصت داده شد که بار دیگر کیفرخواست را ملاحظه و نسخه برداری کرده و برای تدارک دفاع، مهیا شوند.

اسفندیار رحیم مشایی روز گذشته در حالی در دادگاه حضور یافت که سید محمد حسینی، وکیل او به خبرنگاران گفته بود: همان طور که قبلا آقای مشایی و وکلای ایشان اعلام کردند، پرونده دارای ایرادات و نواقصی است که امکان رسیدگی و دفاع را سلب می کند. طبق ماده قانون 342 آیین نامه کیفری، باید یک نسخه از کیفرخواست برای آقای مشایی ارسال شود که این کار صورت نگرفته و فقط از ایشان خواسته شد که کیفرخواست را بخواند و گواهی کند که به ایشان ابلاغ شده است. آقای مشایی طبق قانون نپذیرفته و درخواست داشته که کل کیفرخواست را در اختیارش قرار دهند تا آن را مطالعه و جوابیه های خود را تنظیم کند. این وکیل دادگستری ادامه داد: مورد بعدی این بود که آقای مشایی در طول این مدت نتوانست با وکلای خود دیداری داشته باشد تا مواردی را که در کیفرخواست وجود دارد، با وکلای خود مطرح کند، زیرا وکلا موضع آقای مشایی را در قبال عناوین انتخابی نمی دانند.

عادل حیدری، یکی دیگر از وکلای مشایی هم به ایسنا گفت: من و آقای حسینی وکلای آقای مشایی در دادگاه حضور نداشتیم و از اینکه خبری منتشر شده که ما در دادگاه هستیم، تعجب کردم. آقای مشایی بجز ما وکیل دیگری ندارد.