آرشیو یکشنبه ۴‌شهریور ۱۳۹۷، شماره ۶۸۶۰
ایران زمین
۲۰
گزارش خبری

تحقق نیمی از گازرسانی روستایی خراسان رضوی در دولت تدبیر

پیش از فعالیت دولت تدبیر وامید 11 هزار و 176 کیلومتر شبکه گازرسانی روستایی در خراسان رضوی انجام شده بود، اما در طول این دولت افزون بر 50 درصد این میزان به طول 7 هزار و 368 کیلومتر به شبکه گازرسانی روستاهای این استان افزوده شد. «سید حمید فانی»، مدیر شرکت گاز خراسان رضوی در گفت و گو با ایرنا افزود: پیش از دولت یازدهم، 56 درصد جمعیت روستایی به شبکه گازرسانی دسترسی داشتند اما این رقم در پایان فعالیت دولت یازدهم به 71.5 درصد و هم اینک به 83 درصد رسیده است. وی با بیان اینکه بهره مندی خانوارهای روستایی خراسان رضوی از شبکه گازرسانی تا پایان امسال به 90 درصد ارتقا خواهد یافت، ادامه داد: 556 روستا در طول فعالیت دولت یازدهم گازرسانی شدند و در دولت دوازدهم نیز تاکنون 297 روستای دیگر این استان از مزایای شبکه گازرسانی بهره مند شده اند.

مدیر شرکت گاز خراسان رضوی گفت: در بخش شهری نیز یک هزار و 223 کیلومتر شبکه گازرسانی در طول فعالیت دولت یازدهم و 51 کیلومتر هم در سال نخست کار دولت دوازدهم در این استان اجرا شد. همچنین 324 هزار و 387 مشترک در دولت یازدهم و در یک سال اخیر نیز 37 هزار و 917 مشترک شهری به شبکه گازرسانی در خراسان رضوی افزوده شده اند.

به گفته فانی، هم اکنون از 2هزار و 530 روستای واجد شرایط بهره مندی از شبکه گازرسانی در خراسان رضوی یک هزار و 799 روستا به این شبکه متصل شده اند. تعداد مشترکان گاز روستایی و شهری در این استان نیز به 2 میلیون و 141 هزار فقره رسیده که از این تعداد یک میلیون و 727 هزار مشترک شهری و 414 هزار مشترک روستایی هستند.