آرشیو دوشنبه ۵‌شهریور ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۸۷
حوادث - اخبار کشور
۱۱

4 نفر در آتش سوزی جنگل های مریوان جان باختند

مدیرکل روابط عمومی استانداری کردستان گفت: حدود 15 هکتار از جنگل های مریوان روز شنبه دچار آتش سوزی شد که در اثر این حادثه چهار نفر جان خود را از دست دادند.

هیرش رضایی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 2 نفر از این جان باختگان فعالان زیست محیطی مریوان و 2 نفر دیگر نیز از پیمانکاران اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان هستند.

وی علت فوت این افراد را خفگی ناشی از دود و سوختگی به علت شدت آتش سوزی جنگل های نزدیک روستاهای سلسی و پیله در شهرستان مریوان اعلام کرد.

رضایی اضافه کرد: سه بالگرد امدادی و تعدادی نیز اتوبوس و آمبولانس از شهرستان سنندج به همراه نیروهای امدادی به این منطقه اعزام شدند.

وی با اشاره به اینکه چند نفر هم در این حادثه مصدوم شدند اظهار داشت: مصدومان این حادثه به مراکز بیمارستانی در مریوان منتقل شدند و یک نفر نیز که دچار سوختگی شده بود، با استفاده از بالگرد اورژانس هوایی به مراکز درمانی در سنندج منتقل شده است.

این آتش سوزی از ظهر روز شنبه در مناطق جنگلی این شهرستان شروع شد و نیروهایی از پادگان ارتش جمهوری اسلامی مستقر در شهرستان مریوان و نیروهای سپاه و بسیج مردمی این شهرستان تلاش کردند تا آتش را مهار کنند.

هنوز گزارشی از علت و وسعت آتش سوزی و خسارت های وارده به جنگل های این منطقه دریافت نشده است.

روستاهای سلسی و پیله در 20 کیلومتری شمال مریوان و در مسیر جاده مریوان- سقز قرار دارند.

فرماندار و امام جمعه مریوان با انتشار پیام تسلیت به مناسبت جان باختن تعدادی از حافظان محیط زیست این شهرستان دیروز را عزای عمومی اعلام کردند.