آرشیو چهارشنبه ۷‌شهریور ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۸۹
حوادث - اخبار کشور
۱۱

مرز خسروی برای تردد زائران زیرساخت های مطلوبی دارد

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، امکانات و زیرساخت های موجود در مرز رسمی خسروی برای تردد زائران اربعین حسینی را بسیار مطلوب ارزیابی کرد.

سرتیپ پاسدار حسین اشتری در حاشیه بازدید از مرز رسمی خسروی افزود: در بازدیدی که از مرز خسروی و پاسگاه های همجوار صورت گرفت شاهد امکانات بسیار خوبی برای تردد اتباع خارجی و مسافران ایرانی بودیم.

وی اظهار داشت: به علت وجود زیرساخت های مطلوب در مرز خسروی، هم اکنون روزانه تعداد زیادی از زائران عراقی از این مرز رسمی تردد می کنند.

وی بیان کرد: برای ایام اربعین نیز اگر توافقی بین مسئولان ایرانی و عراقی برای تردد زائر صورت گیرد، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران این آمادگی را برای پذیرش مسافر دارد.فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد که پارسال نیز این یگان در مرز خسروی مستقر شد و امسال نیز گیت ها، نیرو و امکانات به همین منظور در مرز خسروی پیش بینی و مستقر شد تا اگر توافقی برای تردد زائران اربعین انجام شود، از آمادگی کافی برخوردار باشیم.

اشتری، امنیت مرزهای استان کرمانشاه و مناطق زلزله زده را بسیار خوب ارزیابی کرد.مرادعلی تاتار فرماندار قصرشیرین نیز با اشاره به وجود زیرساخت های مطلوب در مرز خسروی، گفت: هم اکنون روزانه 900 زائر عراقی از این مرز رسمی به داخل کشور تردد می کنند و تنها پایانه مرزی کشور است که دارای سرسرای مسافری ورود و خروج مجزاست.وی اظهار داشت: هم اکنون مرز خسروی آمادگی کامل را برای تردد زائران اربعین دارد.